Hledat
Poslední téma
Sferijská božstva
+4
Street_cz
Gran
Puppy
Croden
8 posters
Sferie :: OOC fóra :: Koš :: Nápady a přípomínky :: Všeobecné nápady
Strana 2 z 9
Strana 2 z 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Sferijská božstva
Snažíme se k něčemu dopracovat, tohle je zbytečné - ty víš, že je to neuskutečnitelné "dát tam kaina". Radši přihoď reálný návrh.)Uradin napsal:DEJTE TAM KAINA DEJTE TAM KAINA:D
Re: Sferijská božstva
no upírové na jiné božstva nevěří jedině Kaina sveho 100xpra otce uctívají jako boha jen ojedinělé připady upíru věří v bohy za smrtelna(nasilná přeměna na upíra) jinak nevím ale pokusím se popřemyšlet o bozích kteří se jich netýkaj:)
Oprava: jako věří na všechny bohy ale uctivaji kaina tak sem to myslel:)
Oprava: jako věří na všechny bohy ale uctivaji kaina tak sem to myslel:)
Uradin- Počet příspěvků : 75
Den registrace : 03. 11. 08
Re: Sferijská božstva
Klidně můžou upíři uctívat [Kaina], ale je logické, když takový to "bůh" vůbec nebude součástí toho hlavního náboženství, o kterém teď mluvíme - upírské náboženství by mělo být další otázkou, něčím, co se neshoduje (jako v našem světě křesťanství x buddhismus - dvě odlišná náboženství). Není důvod, aby byl v lidsko/elfo/trpasličí víře extra prostor pro nějakého původce upírů - naopak, spousta lidí/elfů/trpaslíků by vůbec neměla vědět, že upíři mají (dle mytologie) "společného předka", že ho vyznávají jako boha atd. atd.... =)
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Sferijská božstva
vemte si ze na zacatku to vsechno bude male, enbude moc hracu a postav takze si ymslim, ze by bylo dobre nazacatek udelat jen tri bohy, dobreho, zleho a neutralniho, jako hlavni. (kazda rasy taky pak muze mit sve bohy) a az postupem casu bych to nechal na vytvareni dalsich
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Sferijská božstva
a nebyl si to náhodou ty, kdo chtěl na začátku 6 bohů? :DPuppy napsal:vemte si ze na zacatku to vsechno bude male, enbude moc hracu a postav takze si ymslim, ze by bylo dobre nazacatek udelat jen tri bohy, dobreho, zleho a neutralniho, jako hlavni. (kazda rasy taky pak muze mit sve bohy) a az postupem casu bych to nechal na vytvareni dalsich
Re: Sferijská božstva
Street_cz napsal:a nebyl si to náhodou ty, kdo chtěl na začátku 6 bohů? :DPuppy napsal:vemte si ze na zacatku to vsechno bude male, enbude moc hracu a postav takze si ymslim, ze by bylo dobre nazacatek udelat jen tri bohy, dobreho, zleho a neutralniho, jako hlavni. (kazda rasy taky pak muze mit sve bohy) a az postupem casu bych to nechal na vytvareni dalsich
rikal jsem to celkove do budoucna..ze by tam bylo 6 zakladnich bohu
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Sferijská božstva
to slůvko do "budoucna" ti nějak vypadloPuppy napsal:Street_cz napsal:a nebyl si to náhodou ty, kdo chtěl na začátku 6 bohů? :DPuppy napsal:vemte si ze na zacatku to vsechno bude male, enbude moc hracu a postav takze si ymslim, ze by bylo dobre nazacatek udelat jen tri bohy, dobreho, zleho a neutralniho, jako hlavni. (kazda rasy taky pak muze mit sve bohy) a az postupem casu bych to nechal na vytvareni dalsich
rikal jsem to celkove do budoucna..ze by tam bylo 6 zakladnich bohu
Re: Sferijská božstva
Street_cz napsal:to slůvko do "budoucna" ti nějak vypadloPuppy napsal:Street_cz napsal:a nebyl si to náhodou ty, kdo chtěl na začátku 6 bohů? :DPuppy napsal:vemte si ze na zacatku to vsechno bude male, enbude moc hracu a postav takze si ymslim, ze by bylo dobre nazacatek udelat jen tri bohy, dobreho, zleho a neutralniho, jako hlavni. (kazda rasy taky pak muze mit sve bohy) a az postupem casu bych to nechal na vytvareni dalsich
rikal jsem to celkove do budoucna..ze by tam bylo 6 zakladnich bohu
nemusel jsem ho tam psát :) v tu chvili se řesilo celkove usporadani bozstva na Sf jak to bude, a ne co tam budem mit na začatku
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Sferijská božstva
Tak, dnes jsem se ve škole nudil. ;) Takže jsem vytvořil koncept sferijského náboženství (resp. 2 náboženství, která v pohodě ko-existují, viz. dále).
Rozdělil jsem to na tři části:
1. Náboženství - o bozích a tak
2. Dodatky - různé poznatky, které vznikly během práce na náboženství
3. Za oponou - otázka tvorby, vyváženosti principů apod.
***
1. Náboženství
EDIT 4: Proběhla hlasování o jménech bohů, jejichž výsledky jsem pro ucelenost zapsal do tohoto příspěvku.
Lidský pantheon zná 6 bohů (Stařec, Tulák, Dáma, Smrť, Rytíř a Hráč). Pojmenováni jsou v současné chvíli jako, mno, "sociální role", když to řeknu trochu divně, prostě obecnými pojmy představujícími různé osoby - tj. nejsou jim dána jména. Ta by neměl být problém domyslet (a v mnoha případech by měla být používanější než nyní uvedená pojmenování, takže se kdyžtak neděste).
Je velice důležité uvědomit si, že každý bůh má více aspektů. Na každém bohovi lze dokonce najít aspekty, které by se mohli vylučovat. Tato širokost možného chápání daného boha, volnost ve víře (církev by měla částečně zastávat názor, že "je jedno, jak věříš, důležité je, že v to věříš" (v souvislosti s náboženstvím dané církve, samozřejmě)) a počet bohů by měli zajistit, že ať řeknete jakýkoliv aspekt (název emoce, vlastnosti apod.), půjde přiřadit k některému z bohů, a jakákoliv postava by měla být schopná si mezi bohy vybrat (ve špatných případech zvolí 2).
Samozřejmé je, že každý, kdo věří v jednoho z nich, zároveň věří i v ostatní, protože vlastně vyznává celý pantheon. Pointa víry v jednoho z nich spočívá v tom, že věří ve všechny, ale jen jednoho z nich uctívá a vyznává víc než ostatní.
Stařec - Haret
Bůh spravedlnosti, moudrosti, trestu i milosrdenství. Je Dobrý a soucitný. Na jeho straně je řád a jeho výsadou je lidskost. Na jednu stranu je to bůh všech moudrých, těch, kteří touží po vzdělání, na další straně ho vyznávají všichni ochránci a starající se - ale má i temnější stránku. Je to "nejlidštější bůh" - někteří s jeho vírou mají tendence vnímat lidi jako "nadrasu". Tohoto boha vyznává absolutní většina lidí (a jeho poslední aspekt způsobuje na Sferii žádaný rasismus).
Tulák- Tarlan (u elfů je to žena Tael'ran)
Jeho doménou je příroda (ale ne počasí) a živly. Jeho výsadou je svoboda a nespoutanost. Jeho aspekty jsou putování, hledání, všichni ztracení se k němu obrací s prosbou - a patří k jeho aspektu i mužná krása. Je uznáván lidmi, převážně dobrodruhy, ale také elfy, kteří žijí mezi lidmi, protože nejvíce připomíná elfího boha (elfové mají více méně vlastní náboženství, které spočívá ale spíše v uctívání přírody jako takové než konkrétních bohů - proto ho zde nerozebírám; kdyby byli elfí "bůžci" personifikováni do jednoho boha, vypadal by nejspíš jako Tulák (ale možná by to byla žena)). Díky prvnímu zmíněnému k němu vzhlíží i druidové. Tulák kromě svobody miluje radost, veselí a vášeň, někdy je korunován i králem opilců. V rámci svobody, radosti a vášně miluje - miluje ženy, miluje krásu, miluje umění. Na druhou stranu ale zná širý kraj, mnoho zažil a jako takový zvládne být i přemýšlivý. V aspektu přemýšlivosti a prvně zmíněné přírody (a živlů) se k němu obrací druidé.
Dáma - Shirra
Paní oblohy a počasí. I do její domény spadají živly. Její doménou není nespoutanost, ale přímo změna, spontánnost, nepředpokládatelná nestálost. Tulákova vášeň je jasná jako světlo, vášeň Dámy je spalující jako oheň. Pod její rukou je hněv a silná ženskost, ale i síla a divokost jako takové. Stejně tak pod ní spadá žárlivost. Své divoké emoce nechává burácet skrze počasí - každá bouřka, každý blesk, každé tornádo, to vše je její práce. Má ale i klidnou stránku (viz. Matka v Dodatcích) - když převládne ta, může seslat jen lehký déšť, aby byla dobrá úroda, a tak se k ní kromě všech milenců a žárlivců modlí také prostí rolníci. Ženská krása je její výsadou - ona a Tulák jsou nejkrásnější bohové pantheonu. EDIT2: Navíc, Dáma je bohyně válečnice, která vládne sekerou i mečem - lecjaký zuřivý bojovník využívající v boji hněv se k ní modlí. Agresivita, to je také jedna z domén Dámy (ostatně projevy jejího vzteku jsou často velmi ničivé, viz. počasí). EDIT3: Často se dá shrnout jako "bohyně války a lásky", podobně jako mezopotámská bohyně Ištar. Ač ztělesňuje sílu, aspekt "mužné síly" je přisuzován jejímu otci, znamení Kováře.
Smrť - Aash
Pán Smrti - co více dodat. Koloběh a přirozenost, smířenost s tím, jak jsou věci dány - to vše pod něj spadá. A s tím související chlad, klid a mír. Jednoduchost, prostota, jasnost. Přirozenost. Konec. Jeho personifickaci určitě uhádnete ;)
Někteří v něm spatřují ještě jiní aspekt - někteří v něm vidí toho, který sbírá mrtvé a čeká, až bude mrtvých víc než živých (EDIT: v případě nějaké recyklace duší nebo tak, což nedoporučuju... ale tady měl bejt nějakej tríček, kterej jsem zapomněl... ale prostě něco by se vymyslelo ;P). V tu pozve své mrtvé zpět na svět a v čele této nemrtvé armády otočí osu Život:Smrt ve světě - přijde den, kdy mrtví budou vládnout a když oni skončí, stanou se živými: odejdou do jiného světa, kde o nich nikdo neuslyší a kde budou muset čekat... Je nad světlo jasné, že tento aspekt vyznávají hlavně ti, kteří se snaží manipulovat s černou magií a hlavně se smrtí jako takovou.
Rytíř - Mitan
Jeho doménou jsou hrdost, upřímnost, předurčení - ale i ochrana, soucit, ochota, (ná)pomoc(nost). Každý muž k němu vzhlíží jako k ideálu rytířských ctností. Rytíř, to je pravý gentleman, to je dobré srdce a úcta k dobrým lidem, úcta k ženám. Rytíř hovoří o cestách s jasným cílem, o předurčení k velkým činům, o slávě a hrdinské smrti za správnou věc. Díky tomu se mnozí modlí za to, aby Rytíř vedl jejich kroky - částečně je v jeho doméně tedy Osud. Patří sem i sebeobětování - to už se dostáváme k druhému aspektu, k aspektu čestného mladíka, který přiložením rukou léčí nezahojitelné rány: tak velká je jeho dobrota, "správnost". Dalo by se o něm mluvit i jako o "Paladinovi". Jsou chvíle, kdy je zobrazován beze zbroje, připomínající spíše "mnicha" - nejčastěji je tomu u řádů léčitelů a léčitelek. EDIT2: Pod Rytíře celkově spadají bojovníci pracující chladně, promyšleně, profesionálně - velice často vojáci -, narozdíl od divokých barbarů, kteří nad rozvážným a precizním šermířem Rytířem uznávají spíše divokou, nespoutanou Dámu.
Hráč - Lérr
Ten, jenž hraje - ať již hraje na hraně zákona coby vrah, zabiják, zloděj či prostitut(ka) (Hráč je vyobrazován někdy jako muž, někdy jako žena). Nebo třeba jako hazardní hráč - i hry prosté jsou jeho aspekt. Jeho doménou je ale také Osud - Hráč, někdy zvaný Loutkař, si hraje s lidskými Osudy. Hlavně tak, aby se pobavil - a někdy v tom zápasí s Rytířem. Rytířova dobrota zde stojí proti Hráčově škodolibosti, Rytířovo Dobro vůči Hráčově Zlu, Rytířův Řád vůči Hráčově Chaosu. Hráč, to je muž, který si jde vlastní cestou, to je rebel, to je (vlasti)zrádce. Je to ten, který jde proti pořádkům, je to ten, který chce dosáhnout svého, je to sobec. Je vášnivý a hravý, ale snadno se znudí. A modlí se k němu také každý, kdo koná pomstu - takovým Hráč obzvlášť pomáhá, protože pomsta je jeho doménou.
To bychom měli lidské náboženství.
Elfí je částečně zmíněno u Tuláka, který má u elfů ekvivalent - ženu jménem Tael'ran. Ta se dá označit za nejdominantnější z jejich pantheonu, který si ale nesmíte představovat jako tento - elfové mají obrovské množství všemožných duchů, démonů, bůžků, polobůžků, v každém elfím lese jsou trochu jiní... Tael'ran je nejdominantnější proto, že je nejznámější a slouží trochu jako jednotící prvek.
Trpasličího boha Dorgana rozepisovat nebudu, neboť je to prostě archetyp trpaslíka. Plnovous, pořádná sekera, jeho aspekty je patriotismus, boj, touha po zlatě, pivo, hrdost a nesnášenlivost k elfům. Z lidských bohů má v některých aspektech blízko k Rytíři, v jiných k Dámě. Nemyslím si ale, že by kterýkoliv z trpaslíků mohl být kdy vděčný za taková přirovnání =P
***
2. Dodatky
Sem spadá několik mytologických záležitostí a také otázka astronomie. Obojí vzniklo během tvorby, tak nějak to logicky "vybublalo".
Máme 12 hvězdných znamení (EDIT5: Nebo se bohové nebudou označovat za "hvězdná", přičemž ke zbylým (Kovář atd.) se vymyslí dalších 6 nebo tak něco?):
6 božských: Stařec, Tulák, Dáma, Smrt, Rytíř, Hráč (shodné se jmény bohů)
6 nebožských(chce to jiný název: andělská, titánská, nižší...): Kovář,Jezdec Krčmář, Panna, Vladař, Chlapec Dítě, Matka
A teď trocha i související mytologie:
- Dáma a Tulák jsou nejen nejkrásnější z bohů, ale i pár. Vášnivě a nekonečně se milují a Dáma by si přála, aby se Tulák usídlil s ní na obloze, ale on je svobodný, nespoutaný - a i když ji nekonečně miluje, putuje dál a poznává kraje. Někteří říkají, že přes svou nespoutanost, vášnivost a radost z žen by ji nikdy nepodvedl, jiní zase tvrdí, že to dělá pořád. Když Dáma zuří, často je to proto, že žárlí na Tuláka, který jí nepodává zprávy o tom, co dělá.
-Dáma a Tulák mají spolu dítě - Chlapce (propojení s hvězdným znamením Chlapce). Díky němu (kromě toho, že je Tulák i bohem nezodpovědných otců =P) se v Dámě často probouzí aspekt Matky (propojení s hvězdným znamením Matky), kdy je klidnější, mírnější, pečovatečtělší apod., viz. její textík u Náboženství.
-Chlapec vzhlíží k Jezdci a Rytíři.
- Jezdec jednou za čas propůjčuje svého koně, aby mohl Rytiř objet celý svět (pouze, pokud to půjde propojit s nějakým přírodním jevem apod., je to jen nápad).
- Rytíř, jako každý správný rytíř, zasvětil své srdce své vyvolené - tím je Panna, čistá a milující, nechávající ho, aby dobyl její srdce. Jejich láska je podle některých čistě platonická.
- Hvězdokupa Kováře by mohla být tvořena stejnými hvězdami, jako je znamení trpasličího boha v trpasličím náboženstvím... bylo by to hezké splývání.
-Kovář a Jezdec určitě mají nějaký vztah (kovář mu dělá podkovy ;))
- Jednou za [čas] za Smrtí přijde Hráč a vyzve ho na hru v kostky. Smrť přijme hru, ale s tím, že on určí, co se bude hrát - Hráč to bere, hlavně, že se bude hrát. Smrť zvolí šachy. Hraje se o vládu nad světem mrtvých - doposud Hráč vždy prohrál.
EDIT3: - Kovář je otcem Dámy.Její matkou je Matka.
Ta znamení jinak měla, z astronomického hlediska, fungovat asi jako čínská znamení - tj. že by byl rok Vladaře, rok Jezdce, rok Starce...
***
Za oponou
Při tvorbě jsem, kvůli jistotě vyváženosti, použil systém Dračího Doupěte Plus vylepšený o svůj upgrade dalšího (jemnějšího) škálování. Základní princip je jednoduchý - máme 3 osy:
Dobro:Zlo
Řád:Chaos
Život:Smrt
Rozestavěny jsou do kruhu v Božském Řádu takto:
___Dobro___Řád___
Život_____x___Smrt
___Chaos___Zlo___
Mezi každými dvěma principy ještě leží primární emoce/vlastnost. Rozestavění v Emočním Řádu je takové:
______Soucit_______
Láska_______Smutek
________X_________
Radost______Nenávist
____Škodolibost_____
O každém Bohovi se dá říct, že se dá definovat tak, že mu rozdělíte v Božském Řádu 6 bodů. Libovolně. Může existovat bůh zaměřený jen na Život (6 v Životě, všude jinde 0), ale také bůh dokonale všeobecný (1 v každém principu).
Důležité je, že ve faktické víře je to ještě o hodně jinak. To rozdělení tady uvedené je orientační a ukazuje, které principy má bůh ve své doméně a kterým případně nadržuje - ale pokud má někdo Dobro 2, Řád 2 a Smrt 2, tak na něm může jeden věřící uznávat Dobro 6, Řád 0 a Smrt 0 (tj. bude vyznávat jen jeho Dobrý aspekt), jiný ale na tom bude úplně jinak, protože bude mít 6 u Smrti (když bychom takto definovali jeho víru).
Zde je tabulka jednotlivých bodů (pokud nebudete chápat, proč je to rozděleno tak, jak to je, zkuste se znovu podívat na textíky k nim, třeba to tam najdete...):
Stařec: Dobro 2, Řád 2, Smrt 2
Tulák: Choas 2, Život 2, Dobro 2
Dáma: Zlo 2, Chaos 2, Život 2
Smrt: Řád 2, Smrt 3, Zlo 1
Rytíř: Život 2, Dobro 2, Řád 2
Hráč: Smrt 1, Zlo 3, Chaos 2
Když sečteme společné body ve všech Principech, tak všude vyjde 6, což ukazuje na obecnou vyváženost pantheonu.
Když se podíváme na Emoční řád, vychází nám přiřazení takto:
Stařec: Soucit + Smutek (tj. Řád)
Tulák: Radost (tj. mezi Životem a Chaosem)
Dáma: Škodolibost + Radost (tj. Chaos)
Smrt: Smutek (tj. mezi Řádem a Smrtí)
Rytíř: Láska + Soucit (tj. Dobro)
Hráč: Škodolibost + Nenávist (tj. Zlo)
Z tohoto přehledu už je vidět, že každý Bůh má svůj protějšek. Vznikají tři trojice, které nejsou úplně přesně na osách, jak jsme je definovali - to platí jen o Dobru a Zlu. Osy Řád:Chaos a Život:Smrt jsou trochu posunuté, což ale nevadí, už takhle je vyváženost pantheonu trochu nepřirozená (málokdy takové vyvážené náboženství vznikne). Navíc díky tomu, že se na tu víru v ně dá nahlížet různě, není stupeň sem stupeň tam nějak důležitý...
Jak proti sobě bohové stojí:
Rytíř x Hráč
Stařec x Dáma
Tulák x Smrt
(všimněte si, že "Dáma" je blíž k "těm zlým" - to poukazuje na dvě věci; 1) Žádný z bohů není úplně dobrý (snad až na Rytíře), 2) žádný z bohů není úplně zlý)
Mimochodem, 6 bohů není jen kvůli tomu, aby byl sudý počet, že Principů je šest a tak... je to i podle mě optimální počet, kdy jsou bohové dostatečně obecní a free, ale zase nejsou tolik free, že by mohlo docházet k větším konfliktům v pojetí víry v rámci jediného boha.
Pro úplnost ještě přihodím parametry toho trpasličího boha, jak ho vidím já:
Trpasličí bůh: Chaos 1, Život 1, Dobro 2, Řád 2
Chaos poukazuje na trpasličí výbušnost, hněv, ráznost apod.
Život je přirozenost, vášeň, živost - tím trpaslíci rozhodně disponují.
Dobro - trpaslíci jsou z principu Dobré bytosti.
Řád - trpaslíci mají zažité pořádky, nemají moc rádi změny, hájí zákon a ač mohou být výbušní, jindy jsou trpěliví a pevní jako skála.
***
EDIT2: Tak jsem to ještě rozebíral a i mi dala spoustu připomínek má přítelka, která si to přečetla (a která docela zná mytologie některých národů)... a mám fakticky přichystány další útržky mytologie související se vztahy mezi bohy a vztahy mezi jednotlivými nebeskými znameními.
Rozdělil jsem to na tři části:
1. Náboženství - o bozích a tak
2. Dodatky - různé poznatky, které vznikly během práce na náboženství
3. Za oponou - otázka tvorby, vyváženosti principů apod.
***
1. Náboženství
EDIT 4: Proběhla hlasování o jménech bohů, jejichž výsledky jsem pro ucelenost zapsal do tohoto příspěvku.
Lidský pantheon zná 6 bohů (Stařec, Tulák, Dáma, Smrť, Rytíř a Hráč). Pojmenováni jsou v současné chvíli jako, mno, "sociální role", když to řeknu trochu divně, prostě obecnými pojmy představujícími různé osoby - tj. nejsou jim dána jména. Ta by neměl být problém domyslet (a v mnoha případech by měla být používanější než nyní uvedená pojmenování, takže se kdyžtak neděste).
Je velice důležité uvědomit si, že každý bůh má více aspektů. Na každém bohovi lze dokonce najít aspekty, které by se mohli vylučovat. Tato širokost možného chápání daného boha, volnost ve víře (církev by měla částečně zastávat názor, že "je jedno, jak věříš, důležité je, že v to věříš" (v souvislosti s náboženstvím dané církve, samozřejmě)) a počet bohů by měli zajistit, že ať řeknete jakýkoliv aspekt (název emoce, vlastnosti apod.), půjde přiřadit k některému z bohů, a jakákoliv postava by měla být schopná si mezi bohy vybrat (ve špatných případech zvolí 2).
Samozřejmé je, že každý, kdo věří v jednoho z nich, zároveň věří i v ostatní, protože vlastně vyznává celý pantheon. Pointa víry v jednoho z nich spočívá v tom, že věří ve všechny, ale jen jednoho z nich uctívá a vyznává víc než ostatní.
Stařec - Haret
Bůh spravedlnosti, moudrosti, trestu i milosrdenství. Je Dobrý a soucitný. Na jeho straně je řád a jeho výsadou je lidskost. Na jednu stranu je to bůh všech moudrých, těch, kteří touží po vzdělání, na další straně ho vyznávají všichni ochránci a starající se - ale má i temnější stránku. Je to "nejlidštější bůh" - někteří s jeho vírou mají tendence vnímat lidi jako "nadrasu". Tohoto boha vyznává absolutní většina lidí (a jeho poslední aspekt způsobuje na Sferii žádaný rasismus).
Tulák- Tarlan (u elfů je to žena Tael'ran)
Jeho doménou je příroda (ale ne počasí) a živly. Jeho výsadou je svoboda a nespoutanost. Jeho aspekty jsou putování, hledání, všichni ztracení se k němu obrací s prosbou - a patří k jeho aspektu i mužná krása. Je uznáván lidmi, převážně dobrodruhy, ale také elfy, kteří žijí mezi lidmi, protože nejvíce připomíná elfího boha (elfové mají více méně vlastní náboženství, které spočívá ale spíše v uctívání přírody jako takové než konkrétních bohů - proto ho zde nerozebírám; kdyby byli elfí "bůžci" personifikováni do jednoho boha, vypadal by nejspíš jako Tulák (ale možná by to byla žena)). Díky prvnímu zmíněnému k němu vzhlíží i druidové. Tulák kromě svobody miluje radost, veselí a vášeň, někdy je korunován i králem opilců. V rámci svobody, radosti a vášně miluje - miluje ženy, miluje krásu, miluje umění. Na druhou stranu ale zná širý kraj, mnoho zažil a jako takový zvládne být i přemýšlivý. V aspektu přemýšlivosti a prvně zmíněné přírody (a živlů) se k němu obrací druidé.
Dáma - Shirra
Paní oblohy a počasí. I do její domény spadají živly. Její doménou není nespoutanost, ale přímo změna, spontánnost, nepředpokládatelná nestálost. Tulákova vášeň je jasná jako světlo, vášeň Dámy je spalující jako oheň. Pod její rukou je hněv a silná ženskost, ale i síla a divokost jako takové. Stejně tak pod ní spadá žárlivost. Své divoké emoce nechává burácet skrze počasí - každá bouřka, každý blesk, každé tornádo, to vše je její práce. Má ale i klidnou stránku (viz. Matka v Dodatcích) - když převládne ta, může seslat jen lehký déšť, aby byla dobrá úroda, a tak se k ní kromě všech milenců a žárlivců modlí také prostí rolníci. Ženská krása je její výsadou - ona a Tulák jsou nejkrásnější bohové pantheonu. EDIT2: Navíc, Dáma je bohyně válečnice, která vládne sekerou i mečem - lecjaký zuřivý bojovník využívající v boji hněv se k ní modlí. Agresivita, to je také jedna z domén Dámy (ostatně projevy jejího vzteku jsou často velmi ničivé, viz. počasí). EDIT3: Často se dá shrnout jako "bohyně války a lásky", podobně jako mezopotámská bohyně Ištar. Ač ztělesňuje sílu, aspekt "mužné síly" je přisuzován jejímu otci, znamení Kováře.
Smrť - Aash
Pán Smrti - co více dodat. Koloběh a přirozenost, smířenost s tím, jak jsou věci dány - to vše pod něj spadá. A s tím související chlad, klid a mír. Jednoduchost, prostota, jasnost. Přirozenost. Konec. Jeho personifickaci určitě uhádnete ;)
Někteří v něm spatřují ještě jiní aspekt - někteří v něm vidí toho, který sbírá mrtvé a čeká, až bude mrtvých víc než živých (EDIT: v případě nějaké recyklace duší nebo tak, což nedoporučuju... ale tady měl bejt nějakej tríček, kterej jsem zapomněl... ale prostě něco by se vymyslelo ;P). V tu pozve své mrtvé zpět na svět a v čele této nemrtvé armády otočí osu Život:Smrt ve světě - přijde den, kdy mrtví budou vládnout a když oni skončí, stanou se živými: odejdou do jiného světa, kde o nich nikdo neuslyší a kde budou muset čekat... Je nad světlo jasné, že tento aspekt vyznávají hlavně ti, kteří se snaží manipulovat s černou magií a hlavně se smrtí jako takovou.
Rytíř - Mitan
Jeho doménou jsou hrdost, upřímnost, předurčení - ale i ochrana, soucit, ochota, (ná)pomoc(nost). Každý muž k němu vzhlíží jako k ideálu rytířských ctností. Rytíř, to je pravý gentleman, to je dobré srdce a úcta k dobrým lidem, úcta k ženám. Rytíř hovoří o cestách s jasným cílem, o předurčení k velkým činům, o slávě a hrdinské smrti za správnou věc. Díky tomu se mnozí modlí za to, aby Rytíř vedl jejich kroky - částečně je v jeho doméně tedy Osud. Patří sem i sebeobětování - to už se dostáváme k druhému aspektu, k aspektu čestného mladíka, který přiložením rukou léčí nezahojitelné rány: tak velká je jeho dobrota, "správnost". Dalo by se o něm mluvit i jako o "Paladinovi". Jsou chvíle, kdy je zobrazován beze zbroje, připomínající spíše "mnicha" - nejčastěji je tomu u řádů léčitelů a léčitelek. EDIT2: Pod Rytíře celkově spadají bojovníci pracující chladně, promyšleně, profesionálně - velice často vojáci -, narozdíl od divokých barbarů, kteří nad rozvážným a precizním šermířem Rytířem uznávají spíše divokou, nespoutanou Dámu.
Hráč - Lérr
Ten, jenž hraje - ať již hraje na hraně zákona coby vrah, zabiják, zloděj či prostitut(ka) (Hráč je vyobrazován někdy jako muž, někdy jako žena). Nebo třeba jako hazardní hráč - i hry prosté jsou jeho aspekt. Jeho doménou je ale také Osud - Hráč, někdy zvaný Loutkař, si hraje s lidskými Osudy. Hlavně tak, aby se pobavil - a někdy v tom zápasí s Rytířem. Rytířova dobrota zde stojí proti Hráčově škodolibosti, Rytířovo Dobro vůči Hráčově Zlu, Rytířův Řád vůči Hráčově Chaosu. Hráč, to je muž, který si jde vlastní cestou, to je rebel, to je (vlasti)zrádce. Je to ten, který jde proti pořádkům, je to ten, který chce dosáhnout svého, je to sobec. Je vášnivý a hravý, ale snadno se znudí. A modlí se k němu také každý, kdo koná pomstu - takovým Hráč obzvlášť pomáhá, protože pomsta je jeho doménou.
To bychom měli lidské náboženství.
Elfí je částečně zmíněno u Tuláka, který má u elfů ekvivalent - ženu jménem Tael'ran. Ta se dá označit za nejdominantnější z jejich pantheonu, který si ale nesmíte představovat jako tento - elfové mají obrovské množství všemožných duchů, démonů, bůžků, polobůžků, v každém elfím lese jsou trochu jiní... Tael'ran je nejdominantnější proto, že je nejznámější a slouží trochu jako jednotící prvek.
Trpasličího boha Dorgana rozepisovat nebudu, neboť je to prostě archetyp trpaslíka. Plnovous, pořádná sekera, jeho aspekty je patriotismus, boj, touha po zlatě, pivo, hrdost a nesnášenlivost k elfům. Z lidských bohů má v některých aspektech blízko k Rytíři, v jiných k Dámě. Nemyslím si ale, že by kterýkoliv z trpaslíků mohl být kdy vděčný za taková přirovnání =P
***
2. Dodatky
Sem spadá několik mytologických záležitostí a také otázka astronomie. Obojí vzniklo během tvorby, tak nějak to logicky "vybublalo".
Máme 12 hvězdných znamení (EDIT5: Nebo se bohové nebudou označovat za "hvězdná", přičemž ke zbylým (Kovář atd.) se vymyslí dalších 6 nebo tak něco?):
6 božských: Stařec, Tulák, Dáma, Smrt, Rytíř, Hráč (shodné se jmény bohů)
6 nebožských(chce to jiný název: andělská, titánská, nižší...): Kovář,
A teď trocha i související mytologie:
- Dáma a Tulák jsou nejen nejkrásnější z bohů, ale i pár. Vášnivě a nekonečně se milují a Dáma by si přála, aby se Tulák usídlil s ní na obloze, ale on je svobodný, nespoutaný - a i když ji nekonečně miluje, putuje dál a poznává kraje. Někteří říkají, že přes svou nespoutanost, vášnivost a radost z žen by ji nikdy nepodvedl, jiní zase tvrdí, že to dělá pořád. Když Dáma zuří, často je to proto, že žárlí na Tuláka, který jí nepodává zprávy o tom, co dělá.
-
-
- Jezdec jednou za čas propůjčuje svého koně, aby mohl Rytiř objet celý svět (pouze, pokud to půjde propojit s nějakým přírodním jevem apod., je to jen nápad).
- Rytíř, jako každý správný rytíř, zasvětil své srdce své vyvolené - tím je Panna, čistá a milující, nechávající ho, aby dobyl její srdce. Jejich láska je podle některých čistě platonická.
- Hvězdokupa Kováře by mohla být tvořena stejnými hvězdami, jako je znamení trpasličího boha v trpasličím náboženstvím... bylo by to hezké splývání.
-
- Jednou za [čas] za Smrtí přijde Hráč a vyzve ho na hru v kostky. Smrť přijme hru, ale s tím, že on určí, co se bude hrát - Hráč to bere, hlavně, že se bude hrát. Smrť zvolí šachy. Hraje se o vládu nad světem mrtvých - doposud Hráč vždy prohrál.
EDIT3: - Kovář je otcem Dámy.
Ta znamení jinak měla, z astronomického hlediska, fungovat asi jako čínská znamení - tj. že by byl rok Vladaře, rok Jezdce, rok Starce...
***
Za oponou
Při tvorbě jsem, kvůli jistotě vyváženosti, použil systém Dračího Doupěte Plus vylepšený o svůj upgrade dalšího (jemnějšího) škálování. Základní princip je jednoduchý - máme 3 osy:
Dobro:Zlo
Řád:Chaos
Život:Smrt
Rozestavěny jsou do kruhu v Božském Řádu takto:
___Dobro___Řád___
Život_____x___Smrt
___Chaos___Zlo___
Mezi každými dvěma principy ještě leží primární emoce/vlastnost. Rozestavění v Emočním Řádu je takové:
______Soucit_______
Láska_______Smutek
________X_________
Radost______Nenávist
____Škodolibost_____
O každém Bohovi se dá říct, že se dá definovat tak, že mu rozdělíte v Božském Řádu 6 bodů. Libovolně. Může existovat bůh zaměřený jen na Život (6 v Životě, všude jinde 0), ale také bůh dokonale všeobecný (1 v každém principu).
Důležité je, že ve faktické víře je to ještě o hodně jinak. To rozdělení tady uvedené je orientační a ukazuje, které principy má bůh ve své doméně a kterým případně nadržuje - ale pokud má někdo Dobro 2, Řád 2 a Smrt 2, tak na něm může jeden věřící uznávat Dobro 6, Řád 0 a Smrt 0 (tj. bude vyznávat jen jeho Dobrý aspekt), jiný ale na tom bude úplně jinak, protože bude mít 6 u Smrti (když bychom takto definovali jeho víru).
Zde je tabulka jednotlivých bodů (pokud nebudete chápat, proč je to rozděleno tak, jak to je, zkuste se znovu podívat na textíky k nim, třeba to tam najdete...):
Stařec: Dobro 2, Řád 2, Smrt 2
Tulák: Choas 2, Život 2, Dobro 2
Dáma: Zlo 2, Chaos 2, Život 2
Smrt: Řád 2, Smrt 3, Zlo 1
Rytíř: Život 2, Dobro 2, Řád 2
Hráč: Smrt 1, Zlo 3, Chaos 2
Když sečteme společné body ve všech Principech, tak všude vyjde 6, což ukazuje na obecnou vyváženost pantheonu.
Když se podíváme na Emoční řád, vychází nám přiřazení takto:
Stařec: Soucit + Smutek (tj. Řád)
Tulák: Radost (tj. mezi Životem a Chaosem)
Dáma: Škodolibost + Radost (tj. Chaos)
Smrt: Smutek (tj. mezi Řádem a Smrtí)
Rytíř: Láska + Soucit (tj. Dobro)
Hráč: Škodolibost + Nenávist (tj. Zlo)
Z tohoto přehledu už je vidět, že každý Bůh má svůj protějšek. Vznikají tři trojice, které nejsou úplně přesně na osách, jak jsme je definovali - to platí jen o Dobru a Zlu. Osy Řád:Chaos a Život:Smrt jsou trochu posunuté, což ale nevadí, už takhle je vyváženost pantheonu trochu nepřirozená (málokdy takové vyvážené náboženství vznikne). Navíc díky tomu, že se na tu víru v ně dá nahlížet různě, není stupeň sem stupeň tam nějak důležitý...
Jak proti sobě bohové stojí:
Rytíř x Hráč
Stařec x Dáma
Tulák x Smrt
(všimněte si, že "Dáma" je blíž k "těm zlým" - to poukazuje na dvě věci; 1) Žádný z bohů není úplně dobrý (snad až na Rytíře), 2) žádný z bohů není úplně zlý)
Mimochodem, 6 bohů není jen kvůli tomu, aby byl sudý počet, že Principů je šest a tak... je to i podle mě optimální počet, kdy jsou bohové dostatečně obecní a free, ale zase nejsou tolik free, že by mohlo docházet k větším konfliktům v pojetí víry v rámci jediného boha.
Pro úplnost ještě přihodím parametry toho trpasličího boha, jak ho vidím já:
Trpasličí bůh: Chaos 1, Život 1, Dobro 2, Řád 2
Chaos poukazuje na trpasličí výbušnost, hněv, ráznost apod.
Život je přirozenost, vášeň, živost - tím trpaslíci rozhodně disponují.
Dobro - trpaslíci jsou z principu Dobré bytosti.
Řád - trpaslíci mají zažité pořádky, nemají moc rádi změny, hájí zákon a ač mohou být výbušní, jindy jsou trpěliví a pevní jako skála.
***
EDIT2: Tak jsem to ještě rozebíral a i mi dala spoustu připomínek má přítelka, která si to přečetla (a která docela zná mytologie některých národů)... a mám fakticky přichystány další útržky mytologie související se vztahy mezi bohy a vztahy mezi jednotlivými nebeskými znameními.
Naposledy upravil Gran dne Sun Sep 06, 2009 5:18 pm, celkově upraveno 12 krát
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Sferijská božstva
Moc së mi nelíbí to pojmenování, krom toho bojím se toho, že tu nebude žádnej prostor pro další bohy... jedna věc je to, že jsou free a každej si ho může vyznávat jak chce a druhá věc je to, že si ho někdo může sám přidat...Pak bych podotkl, že těch bohů je hodně a když jsou ještě takový otevřenější, obecnější.. příjde mi, že to ztrácí na váze.... já bych raději, kdyby uctívání a chápání bohů bylo pevnější s tím, že lze si ho přidat... a hlavně musí být jednoduchý abysme měli vůbec nějaký věřící! :)
George- Počet příspěvků : 409
Věk : 31
Den registrace : 15. 10. 08
Re: Sferijská božstva
George napsal:Moc së mi nelíbí to pojmenování,
Píšu tam, že se fakticky jedná o přídomky, jména je potřeba vymyslet. Navíc v případě hvězdných znamení je logičtější takovéto pojmenování.
George napsal:krom toho bojím se toho, že tu nebude žádnej prostor pro další bohy... jedna věc je to, že jsou free a každej si ho může vyznávat jak chce a druhá věc je to, že si ho někdo může sám přidat...
1) Shodli jsme se na tom, že přesně takhle to bude =P Tj. že nebude téměř žádný prostor pro další bohy ;P 2) A že tam ten prostor přesto bude (a je) - stačí se podívat na ta minoritní znamení. Kam bys zařadil mechaniku a invenci? Můžeš ji rozpůlit mezi Starce a Hráče (zkušenosti + schopnost jít vlastní cestou), ale jaká by byla personifikace? Žádná, bylo by to divné... je tu ale minoritní znamení, znamení Kováře, který to může krásně suplovat alá řecký Hefaistos. Ta "minoritní" znamení nejsou bohové, ale to neznamená, že to nejsou božské bytosti - kdo bude mít jooo problém najít se v bozích, může se najít v nich. Samozřejmě, že nebude zvykem je uctívat, nebudou mít asi ani vlastní kult apod., ale nedivil bych se, když u každé Jízdárny bude znak Jezdce, u každé kovárny Kováře...
Takže za 1. je to tak, jak jsme se dohodli, za 2. prostor tam je, ale jak domluveno, tak menší ;)
George napsal:Pak bych podotkl, že těch bohů je hodně a když jsou ještě takový otevřenější, obecnější.. příjde mi, že to ztrácí na váze....
Nesouhlasím. Kdyby těch bohů bylo míň, tak už dojde buď k tomu, že jsou rozplizlí a jsou z nich schizofrenici - a nebo nepojmeš všechny aspekty. A uvědom si, že jde i o určitou realističnost - skutečná náboženství mívají mnohem, mnohem, mnohem více bohů. Jen křesťanství je v tomhle _výjimkou_ - ale vlastně ani tak ne, když zkusíš vyjmenovat všechny apoštoly, všechny svaté, anděly, archanděly...
George napsal:já bych raději, kdyby uctívání a chápání bohů bylo pevnější s tím, že lze si ho přidat... a hlavně musí být jednoduchý abysme měli vůbec nějaký věřící! :)
Samozřejmě, že to tak můžeš chtít, ale uvědom si, že tohle se rozhodlo už předtím - narážím hlavně na to, že si lze snadno přidat boha.
Jinak si protiřečíš - když je uděláš pevnější, tak je zužíš, takže jich logicky musí být víc, abys to celé pojmul, ale to zas to nebude jednoduché ani trošku.
Navrhuji ti, abys v těchto 3-4 faktorech zvolil kompromis a přišel s vlastním konceptem. =)
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Sferijská božstva
Ale je to jen hra.. pokud by ses chtěl dokonale vyznat v náboženství, tak ti na to jen tak něco nestačí....to co tu píšeš neznám ani v reálu... představa toho, že bych se to učil do hry... to asi ne.Gran napsal:George napsal:Pak bych podotkl, že těch bohů je hodně a když jsou ještě takový otevřenější, obecnější.. příjde mi, že to ztrácí na váze....
Nesouhlasím. Kdyby těch bohů bylo míň, tak už dojde buď k tomu, že jsou rozplizlí a jsou z nich schizofrenici - a nebo nepojmeš všechny aspekty. A uvědom si, že jde i o určitou realističnost - skutečná náboženství mívají mnohem, mnohem, mnohem více bohů. Jen křesťanství je v tomhle _výjimkou_ - ale vlastně ani tak ne, když zkusíš vyjmenovat všechny apoštoly, všechny svaté, anděly, archanděly...
Mě osobně se nejvíc líbí systém, jak je na EQ, ale uzavřenější... stejnej styl bohů, jen IC víc zapracovaný.... takže např. by někde MUSEL být uctívanej nějakej jeden bůh....jinde by jen měla církev velkou moc apod....
Taky by nemělo být tak snadný vytvořit novýho boha (ale to je relativní, ono to ani na EQ není tak lehký).. no.. spíš IC by bylo těžký ho prosadit aby vás nějaká inkvizice neukousala.... Nemusíš pokrýt všechny postavy bohama... proč? já bych chtěl IR taky boha lenosti a expu a nemám ho.. naproti tomu mi lidi vnucujou křesťanství (a dělnickou stranu ;) :D ) ... prostě pro postavu nebude bůh, tak si ho udělá.. takový bohové jsou stejně nejpropracovanější (Solar, Nyrtis, Bhaal...) Solar se až moc lehce uchytil protože není na EQ žádnej hlavní bůh...
Takže bych to viděl tak, že by na začátku bylo pár bohů ...Jeden hlavní (uznávanej církví, dodávající jí a královi apod. moc a bohatství, na první pohled spravedlivej, ale spíš jen takovej výmysl pro moc), pak jeden zlej.. nějakej démon.. nebo tak něco, vyznával by ho jen blázen.. kterej by ještě k tomu byl prohlášenej za kacíře, naproti hlavnímu bohovy bude démon dávat hodně moci (za to, že bude IC loven)....pak někoho nezávislýho.. ne nutně neutrálního.. ale takovýho humálnějšího... nějakýho sedláka nebo tak ;)
George- Počet příspěvků : 409
Věk : 31
Den registrace : 15. 10. 08
Re: Sferijská božstva
Ale prosimtě, tady není co "učit se do hry", vždyť je to jednoduché... rozhodně je to jednodušší než většina jiných koncepcí, imho ;)
To, co jsi popsal, vyhovuje tomu, co jsem navrhl s několika málo rozdíly.
1) Chceš tam větší šanci prosadit vlastního boha. Na tom jsme se tu shodli, že je _nežádoucí_, najdi si to a dozvíš se důvody. ;)
2) Chceš tam mít "jednoho hlavní dobráka, jednoho démona"... kromě toho, že je to, nic proti, úplně nejtrapnější systém, tak tím pokryješ jen 30% toho, co bys pokrýt měl. Takže ti okamžitě neuspořádaně začnou vznikat noví bozi a budeš v tom mít obrovský bordel. ;)
To, co jsi popsal, vyhovuje tomu, co jsem navrhl s několika málo rozdíly.
1) Chceš tam větší šanci prosadit vlastního boha. Na tom jsme se tu shodli, že je _nežádoucí_, najdi si to a dozvíš se důvody. ;)
2) Chceš tam mít "jednoho hlavní dobráka, jednoho démona"... kromě toho, že je to, nic proti, úplně nejtrapnější systém, tak tím pokryješ jen 30% toho, co bys pokrýt měl. Takže ti okamžitě neuspořádaně začnou vznikat noví bozi a budeš v tom mít obrovský bordel. ;)
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Sferijská božstva
Georgy stejne se ty bohy neučíš ani na Eq :) a poznas je az casem sám hrou.
Jinak mi to příjde velice dobré, a rád bych to tak udělal. Stím že nikdo nevi jak se to začne vyvijet pri hre a ty bohove se klidne muhou sami vyvijet a menit nazory. A dale bych udelal ze na zacatku budou mezi npc a chramy jen dva bohove..ostatni sice budou existovat a pomahat, ale nebudou mit zatim takovy prostor, budou spise v pozadi mezi lidmi -> az pri hre by byly treba snahy vybudovat nove chramy temto bohum kteri je nemaji a privest an jejich stranu nove uctívače, stejne tak ze strany tech bohu kteri by se snazili ziskat nekde prizen.
Jinak mi to příjde velice dobré, a rád bych to tak udělal. Stím že nikdo nevi jak se to začne vyvijet pri hre a ty bohove se klidne muhou sami vyvijet a menit nazory. A dale bych udelal ze na zacatku budou mezi npc a chramy jen dva bohove..ostatni sice budou existovat a pomahat, ale nebudou mit zatim takovy prostor, budou spise v pozadi mezi lidmi -> az pri hre by byly treba snahy vybudovat nove chramy temto bohum kteri je nemaji a privest an jejich stranu nove uctívače, stejne tak ze strany tech bohu kteri by se snazili ziskat nekde prizen.
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Sferijská božstva
No.. prosadit svýho boha by nebylo uplně jednoduchý ... asi něco jako hrát na EQ drowa... prostě to bude renegade... většinou.. krom pár respektovaných bohů bude jakejkoliv puč potlačovanej....Gran napsal:1) Chceš tam větší šanci prosadit vlastního boha. Na tom jsme se tu shodli, že je _nežádoucí_, najdi si to a dozvíš se důvody. ;)
"OOC" nebude problém toho boha udělat.... IC to bude sakra problém...
Krom toho nevím, jak to bude... bude Sferie spíš skutečnej svět nebo roztrhaná sféra jako EQ?
George- Počet příspěvků : 409
Věk : 31
Den registrace : 15. 10. 08
Re: Sferijská božstva
Puppy:
Co se týče těch chrámů, tak cca souhlasím. Myslím, že do začátku by měl mít chrám/kostel tak akorát Stařec (v tom městě), dále Rytíř by mohl mít sochu u bývalých kasáren a Tulák nějakou kapličku u cesty v lese... to by tak mohlo být na startu vše .)
George:
Tak pokud to chceš takhle, tak nevím, co ti tady nevyhovuje, protože tento systém také umožňuje přijít s novým bohem, sic to bude, cituji tě, "sakra problém". =)
Sferie, AFAIK, má být "skutečnej svět" ;)
EDIT: Lol, připisoval jsem do toho příspěvku ještě nějaké poznámky a napsalo mi to, že posílaný příspěvek je moc dlouhý xD Dosáhl jsem maxima!!! xD
Co se týče těch chrámů, tak cca souhlasím. Myslím, že do začátku by měl mít chrám/kostel tak akorát Stařec (v tom městě), dále Rytíř by mohl mít sochu u bývalých kasáren a Tulák nějakou kapličku u cesty v lese... to by tak mohlo být na startu vše .)
George:
Tak pokud to chceš takhle, tak nevím, co ti tady nevyhovuje, protože tento systém také umožňuje přijít s novým bohem, sic to bude, cituji tě, "sakra problém". =)
Sferie, AFAIK, má být "skutečnej svět" ;)
EDIT: Lol, připisoval jsem do toho příspěvku ještě nějaké poznámky a napsalo mi to, že posílaný příspěvek je moc dlouhý xD Dosáhl jsem maxima!!! xD
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Sferijská božstva
Pf!Gran napsal:EDIT: Lol, připisoval jsem do toho příspěvku ještě nějaké poznámky a napsalo mi to, že posílaný příspěvek je moc dlouhý xD Dosáhl jsem maxima!!! xD
BTW: proč se jmenuje Sferie Sferie, když to není o sférách? :D
George- Počet příspěvků : 409
Věk : 31
Den registrace : 15. 10. 08
Re: Sferijská božstva
Mám dvě teorie:
1) Sferie se jmenuje Sferie, protože to _je_ sféra. Je takto pojmenována obecně proto, že je obyvately Sferie první a často jediná známá sféra - například mi jsme naše slunce pojmenovali Slunce, ale přitom existuje spousta dalších sluncí... Sferie se tedy původně jmenovala prostě Sféra, ale vlivem lingvistických směrů se to předělalo na "lépe znějící" "Sferie" ;)
2) Je známo, že svět Sferie je kulatý. Sferie je pak odvozeno od starojazyčného (ekvivalent latiny =P) slova pro kouli, tj. od "sphaera" (Sphaera => Sphéra => Sféra => Sférie). ;)
=))
1) Sferie se jmenuje Sferie, protože to _je_ sféra. Je takto pojmenována obecně proto, že je obyvately Sferie první a často jediná známá sféra - například mi jsme naše slunce pojmenovali Slunce, ale přitom existuje spousta dalších sluncí... Sferie se tedy původně jmenovala prostě Sféra, ale vlivem lingvistických směrů se to předělalo na "lépe znějící" "Sferie" ;)
2) Je známo, že svět Sferie je kulatý. Sferie je pak odvozeno od starojazyčného (ekvivalent latiny =P) slova pro kouli, tj. od "sphaera" (Sphaera => Sphéra => Sféra => Sférie). ;)
=))
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Sferijská božstva
jj sferie je svet uzavreny v "kulate barieře"
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Sferijská božstva
U Starejch pantoflí kainika to je zatraceně supr pantheon uplně se vším souhlasím ikdyž podle vas ty jmena jsou mimo mě se docela líbí.
menší otázka jak by podle tebe Grane reagoval smrťák na upíry kteří jsou jak jistě známo věkem nesmrtelní.
menší otázka jak by podle tebe Grane reagoval smrťák na upíry kteří jsou jak jistě známo věkem nesmrtelní.
Uradin- Počet příspěvků : 75
Den registrace : 03. 11. 08
Re: Sferijská božstva
Uradin: Tak myslím, že některý kněz Smrtě (poznámka: Nemělo by jich být moc, páč by to nedávalo smysl, a nejspíš všichni budou hrobníci/nekromanti =P) by mohl tvrdit, že něco takového je proti přirozenosti - ale umím si také představit pravý opak. Dokonce může existovat legenda o tom, že upíři vznikli z popudu Hráče za pomoci právě Smrtě nebo tak...
Zkrátka člověk, který věří ve Smrtě, ti na tuhle problematiku může nahlížet téměř libovolně .) (nějakou tu možnou legendu bych tam určitě dal, třeba jako alternativu k upírské víře, že vzešli z [Kaina])
Jak by to skutečně řešil samotný Smrť... to fakt nevím, já bohům nerozumím, ale zkus se zeptat jeho ;P ;))
Jinak co se týče jmen, mně osobně se i tahle jména líbí, přesto bych ale přivymyslel i nějaká klasičtější jména, která by měli hráči/postavy také možnost používat.
EDIT: Jinak jestli se teda nějak dohodnete/shodnete, že je tenhle návrh fajn, a Croden to zpečetí, tak si klidně vezmu IC texty ohledně náboženství na starost... jsem ochotný i pro velké zájemce ze strany hráčů napsat IC knihy s mytologií, ještě víc to všechno rozebrat a promakat, aby to prostě působilo věrohodně, komplexně a cool ;)
Zkrátka člověk, který věří ve Smrtě, ti na tuhle problematiku může nahlížet téměř libovolně .) (nějakou tu možnou legendu bych tam určitě dal, třeba jako alternativu k upírské víře, že vzešli z [Kaina])
Jak by to skutečně řešil samotný Smrť... to fakt nevím, já bohům nerozumím, ale zkus se zeptat jeho ;P ;))
Jinak co se týče jmen, mně osobně se i tahle jména líbí, přesto bych ale přivymyslel i nějaká klasičtější jména, která by měli hráči/postavy také možnost používat.
EDIT: Jinak jestli se teda nějak dohodnete/shodnete, že je tenhle návrh fajn, a Croden to zpečetí, tak si klidně vezmu IC texty ohledně náboženství na starost... jsem ochotný i pro velké zájemce ze strany hráčů napsat IC knihy s mytologií, ještě víc to všechno rozebrat a promakat, aby to prostě působilo věrohodně, komplexně a cool ;)
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Sferijská božstva
Jsem Spíše proto, aby se udělala jiná fantasy jmena :)
jinak Grane, tak si založ ve hře pak písaře a začni sepisovat :)
jinak Grane, tak si založ ve hře pak písaře a začni sepisovat :)
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Sferijská božstva
Puppy: Tak jestli jsi pro, tak můžeš začít ta fantasy jména vymýšlet. =)
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Sferijská božstva
Stařec - Herien
Tulák - Othelo
Dáma - Lea
Smrť - Zirvan
Rytíř - Carvion
Hráč - Saphira
Tulák - Othelo
Dáma - Lea
Smrť - Zirvan
Rytíř - Carvion
Hráč - Saphira
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Sferijská božstva
Herien - přijde mi ne dost stařeckýPuppy napsal:Stařec - Herien
Tulák - Othelo
Dáma - Lea
Smrť - Zirvan
Rytíř - Carvion
Hráč - Saphira
Othelo - Přopomíná mi to češtinu (už tu jednou bylo)
Zirvan, Carvion - kdo to má psát? Už Hargud se píše líp
Saphira - kýč
George- Počet příspěvků : 409
Věk : 31
Den registrace : 15. 10. 08
Strana 2 z 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sferie :: OOC fóra :: Koš :: Nápady a přípomínky :: Všeobecné nápady
Strana 2 z 9
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Sun Feb 17, 2013 5:12 pm pro Gran
» Nemožno se připojit na Sferii (connection timed out)
Sat Feb 02, 2013 6:54 pm pro Novas
» Pád serveru
Fri Jun 08, 2012 1:56 pm pro Gran
» Dotaz
Fri Apr 13, 2012 11:04 pm pro Croden
» Sferie a Hráči (kdy tam jsme)
Tue Feb 28, 2012 11:12 am pro Eraentiel
» Rychlootazník
Thu Feb 23, 2012 12:49 pm pro Pipi_CZ
» Chléb nám vezdejší dej
Tue Feb 21, 2012 8:36 am pro jeronymo
» Teleportace
Wed Feb 08, 2012 8:38 am pro Legition
» Zabil mě vlastní zvířecí společník
Sun Feb 05, 2012 9:20 pm pro Eurius
» Čeho si mohou lidé v poslední době všimnout?
Sun Feb 05, 2012 8:48 am pro Ragmon
» Výdělek
Wed Feb 01, 2012 2:11 pm pro Ragmon
» Problém s první lokace
Tue Jan 31, 2012 2:36 pm pro Srubak
» Povolání
Sun Jan 29, 2012 8:31 am pro Legition
» Nejde vařit medovina
Sun Jan 29, 2012 8:28 am pro Legition
» Oblečení
Fri Jan 27, 2012 12:46 pm pro Sarky
» Novinky a změny
Thu Jan 26, 2012 2:07 pm pro Legition
» Nové zajímavé hry
Tue Jan 24, 2012 12:58 pm pro Croden
» Omluvy
Tue Jan 24, 2012 10:57 am pro Srubak
» Rychlé chybky
Sun Jan 22, 2012 10:50 pm pro Eraentiel
» Jméno
Sat Jan 14, 2012 7:59 pm pro Legition