Hledat
Poslední téma
Tvorba postavy
2 posters
Sferie :: OOC fóra :: Důležité informace
Strana 1 z 1
Tvorba postavy
Průvodce tvorbou postavy
0. Vize
Ještě než s čímkoliv začnete, je dobré si rozmyslet, co byste si vlastně asi tak chtěli zahrát. Chcete stát na straně dobra nebo na straně zla? Chcete být mocným čarodějem nebo lstivým zlodějem? Představu o postavě byste měli mít ještě před tím, než vůbec zapnete hru - bude pak pro vás snažší vytvořit zajímavou a komplexní postavu, než kdybyste vše rozmýšleli až během NWN Tvorby postavy.
Pokud budete chtít hrát postavu, která není v NWN standartní, nezoufejte - ještě před vstupem do hry (ale po dokončení tvorby postavy) budete umístění do OOC lokace, kde si budete moci postavu ještě upravit: jak vzhled, tak i rasu. Hraní za ovci či kostlivce apod. je umožněno právě takto.
1. Pohlaví
Ve stolních RPG se doporučuje hrát za postavu stejného pohlaví - přes internet máte ale více času rozmýšlet, co řeknete (resp. napíšete), navíc vám nikdo nevidí do tváře, proto si můžete bez problémů zahrát postavu pohlaví opačného. Pokud ovšem nemáte s hraním žádné zkušenosti, doporučujeme zvolit postavu stejného pohlaví.
V případě, že plánujete hrát za zvíře (viz. Aktuální seznam dostupných ras v následujícím postu), doporučujeme zvolit ženské pohlaví, protože mužští zástupci některých druhů (např. u ovcí jde o berana) musí být před vstupem do hry schváleni adminem (a konkr. beran vypadá spíš jako koza ;)).
2. Rasa
Nejprve si musíte zvolit rasu, za kterou budete hrát. Za tímto příspěvkem naleznete Aktuální seznam dostupných ras - to je seznam ras, za které momentálně můžete na Sferii hrát. Že tam není ta vaše? Nevadí - ona se tam časem objeví! Zatím můžete svůj nápad na postavu odložit a vymyslet si jinou, nebo prostě svůj nápad poupravit, aby seděl i na příslušníka jiné rasy. Při výběru berte v úvahu IC Informace o světě, konkrétně téma Rasy - tam se dozvíte vše o tom, jaký vzhled mají příslušníci dané rasy, jaká je její pozice v Cindii a jaké bývají povahy.
Nezapomeňte, že některé rasy nemohou mít některá povolání - jaká povolání jsou pro danou rasu zakázaná, se dozvíte v Aktuálním seznamu dostupných ras.
Upozorňujeme také, že každá rasa nabízí unikátní zážitek, protože každá rasa má na Sferii vlastní tajné lokace a také jednotlivá NPC s vámi jednají podle toho, jaké jste rasy.
3. Historie
Už víte, v kterém národě jste se narodili - teď je potřeba si alespoň stručně rozmyslet, co vaše postava vlastně zažila: to hodně záleží na tom, co chcete poté hrát za povolání. Pokud se má vaše postava stát čarodějem, bude ji muset k tomu někdo přivést - a asi bude muset strávit dlouhý čas v knihovně. Bojovníkem se zas stane někdo, kdo si za svůj život vypěstoval slušnou fyzickou kondici a naučil se trochu šermovat. Zamyslete se nad tím, co vaše postava zatím stihla udělat - a kdo ji asi mohl naučit to, co chcete, aby uměla.
4. Přesvědčení
V NWN - a tedy na Sferii - funguje jednoduchý systém Přesvědčení. Existují dvě osy, které jsou na sebe kolmé: Dobro-Zlo a Řád-Chaos. Charakter postavy se pak dá stručně vyjádřit dvěma hodnotami, každou pro jednu osu: vzniklý bod je pak Přesvědčením postavy. Množství možných Přesvědčení je tedy obrovské, ale pro zjednodušení se používá 9 zastřešujících kategorií, od Zákonného Dobra (Řád + Dobro) přes Pravého neutrála (Neutralita + Neutralita) po Zmatené Zlo (Chaos + Zlo). Ani přesvědčení Zmatené Dobro (Chaos + Dobro) či Zákonné Zlo (Řád + Zlo) nejsou ničím neobvyklým.
Rozmyslete si, jaká vaše postava vlastně je - a jak očekáváte, že se bude ve hře chovat -, a podle toho jí jedno Přesvědčení přiřaďte. Ve hře při tvorbě postavy naleznete vysvětlení jednotlivých přesvědčení.
Doporučujeme si také vybírat spíše vyhraněná (ne-neutrální) přesvědčení - někdy totiž bývá obtížně správně zahrát neutralitu. Vaše přesvědčení vám také odemkne některé dialogové možnosti v rozhovorech ve hře, jiné vám zase zamkne.
Pokud si charakterem své postavy nejste příliš jisti a potřebujete pomoci, nebojte se využít Charakterník (v tomto příspěvku, hned za Průvodcem tvorbou postavy).
5. Povolání
Čím se vaše postava v minulosti živila a čím se bude živit teď? To může být cokoliv - od psaní svitků přes farmaření a rybolov po žebračení. Je potřeba ale také vyjádřit její tzv. "bojové povolání" (necivilní povolání) - zvolte takové, které vaší postavě nejvíce odpovídá, ale pozor - pokud si zvolíte nepovolenou kombinaci rasy a povolání, nebudete vpuštěni do hry (informace o nepovolených kombinací naleznete za tímto příspěvkem, v Aktuálním seznamu dostupných povolání).
6. Portrét
Zvolte si takový portrét, který bude nejlépe odpovídat vzhledu vaší postavy - nezapomeňte, že kromě modelu vaší postavy to bude to první, co hráči uvidí. Pokud chcete, můžete použít i vlastní portrét - ten pak ale musíte nahrát do diskuse Portréty postav, aby si ho mohli stáhnout ostatní hráči, jinak místo vašeho portrétu uvidí jeden standardní. Doporučujeme také pravidělně navštěvovat dotyčnou diskusi a stahovat si portréty ostatních hráčů.
Jak si vytvořit vlastní portrét naleznete také v diskusi Portréty postav.
7. Statistiky
V NWN se nachází šest vlastností - Síla, Obratnost, Odolnost, Inteligence, Moudrost a Charisma (zkratky: SIL, OBR, ODL, INT, MOU, CHAR/CHR).
Rozdělte si body mezi vlastnosti podle toho, jaká vaše postava je - a pamatujte, že i když třeba vaše povolání nevyžaduje mít vysokou Charismu (a pro boj potřebujete jiné vlastnosti, Sílu a Obratnost), tak pokud si ji skutečně nedáte, nebudete moci hrát za "krásnou a oslňující" postavu. Ačkoliv ostatní hráči do vašich vlastností nevidí, rozhovory na Sferii jsou připraveny vaši Charismu rozpoznávat a jednotlivá NPC s vámi budou jednat různě podle toho, jak vypadáte.
8. Jméno
Zvolte si takové jméno, které bude neotřelé, bude sedět vaší postavě a vám se bude líbit. Musí být takové, aby zapadalo do světa - postavy, které budou atmosféru světa svým jménem narušovat (např. "cute.girl.chick777") budou smazány. Stejně tak musí být jméno opravdu jménem - nestačí jenom "Rytíř" či "Chodec" (i když to může být použito jako přízvisko). Doporučujeme také používat jméno i příjmení, abyste co nejvíce omezili shody jmen mezi postavami ve hře.
Vyvarujte se také používání jmen z filmů, her a literatury - na Sferii tvoříte nové hrdiny s jejich novými příběhy, není proto důvod používat ohraná jména.
9. Popis
Do Popisku napište, jak vaše postava vypadá - uvidí to totiž všichni. Rozhodně tam nepište žádné informace o historii či charakteru. Pokud si nejste hned jisti, tak smažte přednastavený text a zatím to nechte být - ve hře si budete moci popisek kdykoliv upravit.
10. Hlas a vzhled
Vzhled své postavy a hlas zvolte podle toho, jak podle vás vypadá a mluví. Hlas už později nebudete moci změnit, ale vzhled vám bude umožněno ještě před vstupem do hry poupravit (a při této úpravě budete mít širší výběr obličejů).
Pokud počítáte s tím, že budete hrát za nějakou na SF unikátní hráčskou rasu, jako je např. ovce či kostlivec, nemusíte nyní vzhled řešit, bude vám upraven ve hře.
11. Náboženství
O náboženství v Cindii se dočtete v IC sekci Informace o světě, v tématu Náboženství. Tuto kolonku při tvorbě postavy ovšem smíte ponechat prázdnou, i když je vhodné ji vyplnit - je to čistě informativní kolonka, kterou si budou moci zobrazit jen DS/DM (ani vy sami si nemůžete během hry její obsah zkontrolovat).
12. Hurá do hry!
Tak to je vše - můžete se pustit do hraní! Klikněte "Hrát" a budete přesunuti do OOC lokace, kde si můžete svoji postavu dokončit: poté stačí už jen souhlasit s podmínkami hraní a můžete začít.
Ještě ale doporučujeme zvážit zaslání životopisu a charakteru své postavy DM - viz. "Bonus do začátku" na konci tohoto příspěvku.
Těšíme se na vás!
Charakterník
Chcete pomoci s propracováním charakteru své postavy? Zde je několik otázek, které když zodpovíte, hned bude všechno jasnější.
1. Jaký má postava vztah k rodičům? Jak dopadli (zemřeli, ztratili se, nikdo neví...)?
2. Proč se vydala na cesty?
3. Co si odnesla ze své minulosti (křivdu, nepřítele, jizvu...)?
4. Čeho by chtěla v životě dosáhnout?
5. Jaká je její motivace snažit se o to, o co se snaží?
6. Jaké jsou její drobné sny?
7. Vyjmenuj její pozitivní charakterové vlastnosti (aspoň 3):
8. Vyjmenuj její negativní charakterové vlastnosti (aspoň 3):
9. Co má ráda?
10. Co nemá ráda?
11. Jak snadno si udělá přátele a jak velké (má spíš hromadu "známých", nebo pár "nejlepších přátel"?)
12. Jak bude vypadat její "ideální přítel" (ve smyslu "kamarád"), tj. jaký typ osoby si nejspíš oblíbí?
13. Co by pro své přátele byla ochotna obětovat?
14. Jak moc jí jde o zisk (co by pro něj byla ochotna udělat)?
15. Za jakou cenu by byla ochotna zradit své přátele?
Bonus do začátku
Abychom podpořili snaživé hráče, kteří hrají dlouhodobé postavy, které pak lépe formují podobu celého světa, rozhodli jsme se nabídnout možnost získat bonus pro svoji postavu. Stačí jen sepsat životopis a charakter své postavy a poslat ho přes PM některému z DM - Tým SF pak posoudí kvalitu zaslaného textu a na základě toho rozhodně o případném bonusu, který může mít podobu i úrovně a peněz navíc!
Stejně tak můžete touto cestou získat nějaký item do začátku, např. nějakou "bezcennou" RP rekvizitu (např. "zlomený meč po otci"). Pokud si něco takového přejete, nebojte se to do zprávy se životopisem a charakterem postavy napsat.
A nebojte se to zkusit - za zkoušku nic nedáte a aspoň si svoji postavu při psaní pěkně propracujete.
0. Vize
Ještě než s čímkoliv začnete, je dobré si rozmyslet, co byste si vlastně asi tak chtěli zahrát. Chcete stát na straně dobra nebo na straně zla? Chcete být mocným čarodějem nebo lstivým zlodějem? Představu o postavě byste měli mít ještě před tím, než vůbec zapnete hru - bude pak pro vás snažší vytvořit zajímavou a komplexní postavu, než kdybyste vše rozmýšleli až během NWN Tvorby postavy.
Pokud budete chtít hrát postavu, která není v NWN standartní, nezoufejte - ještě před vstupem do hry (ale po dokončení tvorby postavy) budete umístění do OOC lokace, kde si budete moci postavu ještě upravit: jak vzhled, tak i rasu. Hraní za ovci či kostlivce apod. je umožněno právě takto.
1. Pohlaví
Ve stolních RPG se doporučuje hrát za postavu stejného pohlaví - přes internet máte ale více času rozmýšlet, co řeknete (resp. napíšete), navíc vám nikdo nevidí do tváře, proto si můžete bez problémů zahrát postavu pohlaví opačného. Pokud ovšem nemáte s hraním žádné zkušenosti, doporučujeme zvolit postavu stejného pohlaví.
V případě, že plánujete hrát za zvíře (viz. Aktuální seznam dostupných ras v následujícím postu), doporučujeme zvolit ženské pohlaví, protože mužští zástupci některých druhů (např. u ovcí jde o berana) musí být před vstupem do hry schváleni adminem (a konkr. beran vypadá spíš jako koza ;)).
2. Rasa
Nejprve si musíte zvolit rasu, za kterou budete hrát. Za tímto příspěvkem naleznete Aktuální seznam dostupných ras - to je seznam ras, za které momentálně můžete na Sferii hrát. Že tam není ta vaše? Nevadí - ona se tam časem objeví! Zatím můžete svůj nápad na postavu odložit a vymyslet si jinou, nebo prostě svůj nápad poupravit, aby seděl i na příslušníka jiné rasy. Při výběru berte v úvahu IC Informace o světě, konkrétně téma Rasy - tam se dozvíte vše o tom, jaký vzhled mají příslušníci dané rasy, jaká je její pozice v Cindii a jaké bývají povahy.
Nezapomeňte, že některé rasy nemohou mít některá povolání - jaká povolání jsou pro danou rasu zakázaná, se dozvíte v Aktuálním seznamu dostupných ras.
Upozorňujeme také, že každá rasa nabízí unikátní zážitek, protože každá rasa má na Sferii vlastní tajné lokace a také jednotlivá NPC s vámi jednají podle toho, jaké jste rasy.
3. Historie
Už víte, v kterém národě jste se narodili - teď je potřeba si alespoň stručně rozmyslet, co vaše postava vlastně zažila: to hodně záleží na tom, co chcete poté hrát za povolání. Pokud se má vaše postava stát čarodějem, bude ji muset k tomu někdo přivést - a asi bude muset strávit dlouhý čas v knihovně. Bojovníkem se zas stane někdo, kdo si za svůj život vypěstoval slušnou fyzickou kondici a naučil se trochu šermovat. Zamyslete se nad tím, co vaše postava zatím stihla udělat - a kdo ji asi mohl naučit to, co chcete, aby uměla.
4. Přesvědčení
V NWN - a tedy na Sferii - funguje jednoduchý systém Přesvědčení. Existují dvě osy, které jsou na sebe kolmé: Dobro-Zlo a Řád-Chaos. Charakter postavy se pak dá stručně vyjádřit dvěma hodnotami, každou pro jednu osu: vzniklý bod je pak Přesvědčením postavy. Množství možných Přesvědčení je tedy obrovské, ale pro zjednodušení se používá 9 zastřešujících kategorií, od Zákonného Dobra (Řád + Dobro) přes Pravého neutrála (Neutralita + Neutralita) po Zmatené Zlo (Chaos + Zlo). Ani přesvědčení Zmatené Dobro (Chaos + Dobro) či Zákonné Zlo (Řád + Zlo) nejsou ničím neobvyklým.
Rozmyslete si, jaká vaše postava vlastně je - a jak očekáváte, že se bude ve hře chovat -, a podle toho jí jedno Přesvědčení přiřaďte. Ve hře při tvorbě postavy naleznete vysvětlení jednotlivých přesvědčení.
Doporučujeme si také vybírat spíše vyhraněná (ne-neutrální) přesvědčení - někdy totiž bývá obtížně správně zahrát neutralitu. Vaše přesvědčení vám také odemkne některé dialogové možnosti v rozhovorech ve hře, jiné vám zase zamkne.
Pokud si charakterem své postavy nejste příliš jisti a potřebujete pomoci, nebojte se využít Charakterník (v tomto příspěvku, hned za Průvodcem tvorbou postavy).
5. Povolání
Čím se vaše postava v minulosti živila a čím se bude živit teď? To může být cokoliv - od psaní svitků přes farmaření a rybolov po žebračení. Je potřeba ale také vyjádřit její tzv. "bojové povolání" (necivilní povolání) - zvolte takové, které vaší postavě nejvíce odpovídá, ale pozor - pokud si zvolíte nepovolenou kombinaci rasy a povolání, nebudete vpuštěni do hry (informace o nepovolených kombinací naleznete za tímto příspěvkem, v Aktuálním seznamu dostupných povolání).
6. Portrét
Zvolte si takový portrét, který bude nejlépe odpovídat vzhledu vaší postavy - nezapomeňte, že kromě modelu vaší postavy to bude to první, co hráči uvidí. Pokud chcete, můžete použít i vlastní portrét - ten pak ale musíte nahrát do diskuse Portréty postav, aby si ho mohli stáhnout ostatní hráči, jinak místo vašeho portrétu uvidí jeden standardní. Doporučujeme také pravidělně navštěvovat dotyčnou diskusi a stahovat si portréty ostatních hráčů.
Jak si vytvořit vlastní portrét naleznete také v diskusi Portréty postav.
7. Statistiky
V NWN se nachází šest vlastností - Síla, Obratnost, Odolnost, Inteligence, Moudrost a Charisma (zkratky: SIL, OBR, ODL, INT, MOU, CHAR/CHR).
Rozdělte si body mezi vlastnosti podle toho, jaká vaše postava je - a pamatujte, že i když třeba vaše povolání nevyžaduje mít vysokou Charismu (a pro boj potřebujete jiné vlastnosti, Sílu a Obratnost), tak pokud si ji skutečně nedáte, nebudete moci hrát za "krásnou a oslňující" postavu. Ačkoliv ostatní hráči do vašich vlastností nevidí, rozhovory na Sferii jsou připraveny vaši Charismu rozpoznávat a jednotlivá NPC s vámi budou jednat různě podle toho, jak vypadáte.
8. Jméno
Zvolte si takové jméno, které bude neotřelé, bude sedět vaší postavě a vám se bude líbit. Musí být takové, aby zapadalo do světa - postavy, které budou atmosféru světa svým jménem narušovat (např. "cute.girl.chick777") budou smazány. Stejně tak musí být jméno opravdu jménem - nestačí jenom "Rytíř" či "Chodec" (i když to může být použito jako přízvisko). Doporučujeme také používat jméno i příjmení, abyste co nejvíce omezili shody jmen mezi postavami ve hře.
Vyvarujte se také používání jmen z filmů, her a literatury - na Sferii tvoříte nové hrdiny s jejich novými příběhy, není proto důvod používat ohraná jména.
9. Popis
Do Popisku napište, jak vaše postava vypadá - uvidí to totiž všichni. Rozhodně tam nepište žádné informace o historii či charakteru. Pokud si nejste hned jisti, tak smažte přednastavený text a zatím to nechte být - ve hře si budete moci popisek kdykoliv upravit.
10. Hlas a vzhled
Vzhled své postavy a hlas zvolte podle toho, jak podle vás vypadá a mluví. Hlas už později nebudete moci změnit, ale vzhled vám bude umožněno ještě před vstupem do hry poupravit (a při této úpravě budete mít širší výběr obličejů).
Pokud počítáte s tím, že budete hrát za nějakou na SF unikátní hráčskou rasu, jako je např. ovce či kostlivec, nemusíte nyní vzhled řešit, bude vám upraven ve hře.
11. Náboženství
O náboženství v Cindii se dočtete v IC sekci Informace o světě, v tématu Náboženství. Tuto kolonku při tvorbě postavy ovšem smíte ponechat prázdnou, i když je vhodné ji vyplnit - je to čistě informativní kolonka, kterou si budou moci zobrazit jen DS/DM (ani vy sami si nemůžete během hry její obsah zkontrolovat).
12. Hurá do hry!
Tak to je vše - můžete se pustit do hraní! Klikněte "Hrát" a budete přesunuti do OOC lokace, kde si můžete svoji postavu dokončit: poté stačí už jen souhlasit s podmínkami hraní a můžete začít.
Ještě ale doporučujeme zvážit zaslání životopisu a charakteru své postavy DM - viz. "Bonus do začátku" na konci tohoto příspěvku.
Těšíme se na vás!
Charakterník
Chcete pomoci s propracováním charakteru své postavy? Zde je několik otázek, které když zodpovíte, hned bude všechno jasnější.
1. Jaký má postava vztah k rodičům? Jak dopadli (zemřeli, ztratili se, nikdo neví...)?
2. Proč se vydala na cesty?
3. Co si odnesla ze své minulosti (křivdu, nepřítele, jizvu...)?
4. Čeho by chtěla v životě dosáhnout?
5. Jaká je její motivace snažit se o to, o co se snaží?
6. Jaké jsou její drobné sny?
7. Vyjmenuj její pozitivní charakterové vlastnosti (aspoň 3):
8. Vyjmenuj její negativní charakterové vlastnosti (aspoň 3):
9. Co má ráda?
10. Co nemá ráda?
11. Jak snadno si udělá přátele a jak velké (má spíš hromadu "známých", nebo pár "nejlepších přátel"?)
12. Jak bude vypadat její "ideální přítel" (ve smyslu "kamarád"), tj. jaký typ osoby si nejspíš oblíbí?
13. Co by pro své přátele byla ochotna obětovat?
14. Jak moc jí jde o zisk (co by pro něj byla ochotna udělat)?
15. Za jakou cenu by byla ochotna zradit své přátele?
Bonus do začátku
Abychom podpořili snaživé hráče, kteří hrají dlouhodobé postavy, které pak lépe formují podobu celého světa, rozhodli jsme se nabídnout možnost získat bonus pro svoji postavu. Stačí jen sepsat životopis a charakter své postavy a poslat ho přes PM některému z DM - Tým SF pak posoudí kvalitu zaslaného textu a na základě toho rozhodně o případném bonusu, který může mít podobu i úrovně a peněz navíc!
Stejně tak můžete touto cestou získat nějaký item do začátku, např. nějakou "bezcennou" RP rekvizitu (např. "zlomený meč po otci"). Pokud si něco takového přejete, nebojte se to do zprávy se životopisem a charakterem postavy napsat.
A nebojte se to zkusit - za zkoušku nic nedáte a aspoň si svoji postavu při psaní pěkně propracujete.
Naposledy upravil Gran dne Sat Oct 23, 2010 3:26 pm, celkově upraveno 11 krát
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Tvorba postavy
add. 7. Statistiky (napsal WooDoo)
sílá menší než 10 = slaboch
síla 10 - 13 = průměrně silná postava, co už něco unese
sílá 14 - 19 = velmi silná postava
síla 20+ = fakt namakaná postava
odolnost menší než 10 = taková křehulinka
odolnost 10 - 13 = průměrně odolná postava
odolnost 14 - 19 = tahle postava už fakt něco vydrží, velmi houževnatá
odolnost 20+ = tak tahle postava má fakt už tuhej kořínek
obratnost menší než 10 = fakt poleno, taková prkenná postava, totálně neohebná
obratnost 10 - 13 = průměrně pružná postava, rozhodně nebude nějakej akrobat
obratnost 14 - 19 = velmi ohebná a pružná postava
obratnost 20+ = člověk by si snad pomalu myslel, že postava je gumová, jak se dokáže pohybovat a tak dále
moudrost menší než 10 = roztěkaná postava, bez zdravého úsudku
moudrost 10 - 13 = zdravě rozumná postava, která má zdravý úsudek
moudrost 14 - 19 = velmi rozumný člověk, který si všechno nechá několikrát projít hlavou
moudrost 20+ = jeho moudry bychom se měli řídit, fakt rada nad zlato
inteligence menší než 10= hlupák, neumí ani pořádně mluvit, počítat, psát a číst už tuplem neumí
inteligence 10 - 13 = průměrně chytrá postava, umí plynule mluvit, číst, psát a počítat
inteligece 14 - 19 = postavě to fakt pálí, je chytrá a má dobré nápady
inteligence 20+ = nejšikovnější vědci a velmi chytré postavy, které jen tak někde chybu neudělaj
charisma menší než 10 = škaredá, nesympatická postava, může i dost zapáchat a je nevzhledná
charisma 10 - 13 = postava je přirozeně hezká, ale miss krásy by nevyhrála
charisma 14 - 19 = velmi pohledné postavy, které mají to svoje kouzlo osobnosti a jsou sympatické
charisma 20+ = krásný jako obrázek, její šarm je okouzlující
Ještě něco málo ke charismě, protože ta je asi nejproblémovější. Když má člověk nízkou charismu, tak klidně může být i hezkej a sympatickej, ale o to víc bude jeho chování horší a rozhodně nebude voňavej atd. Dále, když má postava nízké charisma a má fizické staty. Tak prostě má třeba hezkou postavu, ale přes hlavu by se jí musel dát pytel. Charisma není jen krása, ale taky chování, vystupování, kouzlo osobnosti, jak je sympatická, třeba jestli nemá nějakou hnusnou jizvu přes obličej, bradavici na nose atd. Ale rozhodně, když má někdo charisma míň jak deset. Tak prostě na něm něco nesedí a měla by být v něčem ošklivá nebo nevychovaná, smradlavá či nesympatická.
Je to jen takový základ, jak by to podle mě mělo vypadat. Určitě každý má o tom jinou představu, protože jak bylo třeba již řečeno, tak mágova inteliegence je spíš zaměřená na kouzla a knězova moudrost je spíš, jak promlouvat moudře s bohem.
Především jsou důležitá čísla pod 10, tím by se měla řídit většina hráčů. Když prostě dáte záporné staty, tak ta postava v tomhle je fakt velmi špatná, tak to dyžtak prosím tak hrajte.
sílá menší než 10 = slaboch
síla 10 - 13 = průměrně silná postava, co už něco unese
sílá 14 - 19 = velmi silná postava
síla 20+ = fakt namakaná postava
odolnost menší než 10 = taková křehulinka
odolnost 10 - 13 = průměrně odolná postava
odolnost 14 - 19 = tahle postava už fakt něco vydrží, velmi houževnatá
odolnost 20+ = tak tahle postava má fakt už tuhej kořínek
obratnost menší než 10 = fakt poleno, taková prkenná postava, totálně neohebná
obratnost 10 - 13 = průměrně pružná postava, rozhodně nebude nějakej akrobat
obratnost 14 - 19 = velmi ohebná a pružná postava
obratnost 20+ = člověk by si snad pomalu myslel, že postava je gumová, jak se dokáže pohybovat a tak dále
moudrost menší než 10 = roztěkaná postava, bez zdravého úsudku
moudrost 10 - 13 = zdravě rozumná postava, která má zdravý úsudek
moudrost 14 - 19 = velmi rozumný člověk, který si všechno nechá několikrát projít hlavou
moudrost 20+ = jeho moudry bychom se měli řídit, fakt rada nad zlato
inteligence menší než 10= hlupák, neumí ani pořádně mluvit, počítat, psát a číst už tuplem neumí
inteligence 10 - 13 = průměrně chytrá postava, umí plynule mluvit, číst, psát a počítat
inteligece 14 - 19 = postavě to fakt pálí, je chytrá a má dobré nápady
inteligence 20+ = nejšikovnější vědci a velmi chytré postavy, které jen tak někde chybu neudělaj
charisma menší než 10 = škaredá, nesympatická postava, může i dost zapáchat a je nevzhledná
charisma 10 - 13 = postava je přirozeně hezká, ale miss krásy by nevyhrála
charisma 14 - 19 = velmi pohledné postavy, které mají to svoje kouzlo osobnosti a jsou sympatické
charisma 20+ = krásný jako obrázek, její šarm je okouzlující
Ještě něco málo ke charismě, protože ta je asi nejproblémovější. Když má člověk nízkou charismu, tak klidně může být i hezkej a sympatickej, ale o to víc bude jeho chování horší a rozhodně nebude voňavej atd. Dále, když má postava nízké charisma a má fizické staty. Tak prostě má třeba hezkou postavu, ale přes hlavu by se jí musel dát pytel. Charisma není jen krása, ale taky chování, vystupování, kouzlo osobnosti, jak je sympatická, třeba jestli nemá nějakou hnusnou jizvu přes obličej, bradavici na nose atd. Ale rozhodně, když má někdo charisma míň jak deset. Tak prostě na něm něco nesedí a měla by být v něčem ošklivá nebo nevychovaná, smradlavá či nesympatická.
Je to jen takový základ, jak by to podle mě mělo vypadat. Určitě každý má o tom jinou představu, protože jak bylo třeba již řečeno, tak mágova inteliegence je spíš zaměřená na kouzla a knězova moudrost je spíš, jak promlouvat moudře s bohem.
Především jsou důležitá čísla pod 10, tím by se měla řídit většina hráčů. Když prostě dáte záporné staty, tak ta postava v tomhle je fakt velmi špatná, tak to dyžtak prosím tak hrajte.
Re: Tvorba postavy
Aktuální seznam dostupných ras.
Toto jsou pouze OOC informace. Jedná se o seznam ras, ze kterých si můžete aktuálně při tvorbě postavy vybírat. IC Popis ras naleznete v IC tématu Rasy. VAROVÁNÍ: Pokud si při tvorbě postavy zvolíte zde neuvedenou rasu, nebudete vpuštěni do hry! U každé rasy jsou uvedená zakázaná povolání - pokud si některé z nich k dané rase zvolíte, nebudete vpuštěni do hry!
Postupem času bude seznam dostupných ras narůstat.
Lidé:
Zakázaná povolání: Žádná - lidé si smějí vzít libovolné povolání.
Půlelfové:
Zakázaná povolání: Žádná - půlelfové si smějí vzít libovolné povolání.
Trpaslíci:
Zakázaná povolání: Zaklínač, Bard, Čaroděj
Gnómové:
Zakázaná povolání: Klerik, Paladin
Hobiti:
Zakázaná povolání: Klerik, Paladin
Zvířata
Zakázaná povolání: Klerik, Druid, Mnich, Paladin, Zloděj, Zaklínač, Čaroděj
(Povolená povolání: Barbar, Bard, Bojovník, Hraničář)
Výběr:
Ovce (pouze žena)
Vedoucí moucha
Toto jsou pouze OOC informace. Jedná se o seznam ras, ze kterých si můžete aktuálně při tvorbě postavy vybírat. IC Popis ras naleznete v IC tématu Rasy. VAROVÁNÍ: Pokud si při tvorbě postavy zvolíte zde neuvedenou rasu, nebudete vpuštěni do hry! U každé rasy jsou uvedená zakázaná povolání - pokud si některé z nich k dané rase zvolíte, nebudete vpuštěni do hry!
Postupem času bude seznam dostupných ras narůstat.
Lidé:
Zakázaná povolání: Žádná - lidé si smějí vzít libovolné povolání.
Půlelfové:
Zakázaná povolání: Žádná - půlelfové si smějí vzít libovolné povolání.
Trpaslíci:
Zakázaná povolání: Zaklínač, Bard, Čaroděj
Gnómové:
Zakázaná povolání: Klerik, Paladin
Hobiti:
Zakázaná povolání: Klerik, Paladin
Zvířata
Zakázaná povolání: Klerik, Druid, Mnich, Paladin, Zloděj, Zaklínač, Čaroděj
(Povolená povolání: Barbar, Bard, Bojovník, Hraničář)
Výběr:
Ovce (pouze žena)
Vedoucí moucha
Sferie :: OOC fóra :: Důležité informace
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Sun Feb 17, 2013 5:12 pm pro Gran
» Nemožno se připojit na Sferii (connection timed out)
Sat Feb 02, 2013 6:54 pm pro Novas
» Pád serveru
Fri Jun 08, 2012 1:56 pm pro Gran
» Dotaz
Fri Apr 13, 2012 11:04 pm pro Croden
» Sferie a Hráči (kdy tam jsme)
Tue Feb 28, 2012 11:12 am pro Eraentiel
» Rychlootazník
Thu Feb 23, 2012 12:49 pm pro Pipi_CZ
» Chléb nám vezdejší dej
Tue Feb 21, 2012 8:36 am pro jeronymo
» Teleportace
Wed Feb 08, 2012 8:38 am pro Legition
» Zabil mě vlastní zvířecí společník
Sun Feb 05, 2012 9:20 pm pro Eurius
» Čeho si mohou lidé v poslední době všimnout?
Sun Feb 05, 2012 8:48 am pro Ragmon
» Výdělek
Wed Feb 01, 2012 2:11 pm pro Ragmon
» Problém s první lokace
Tue Jan 31, 2012 2:36 pm pro Srubak
» Povolání
Sun Jan 29, 2012 8:31 am pro Legition
» Nejde vařit medovina
Sun Jan 29, 2012 8:28 am pro Legition
» Oblečení
Fri Jan 27, 2012 12:46 pm pro Sarky
» Novinky a změny
Thu Jan 26, 2012 2:07 pm pro Legition
» Nové zajímavé hry
Tue Jan 24, 2012 12:58 pm pro Croden
» Omluvy
Tue Jan 24, 2012 10:57 am pro Srubak
» Rychlé chybky
Sun Jan 22, 2012 10:50 pm pro Eraentiel
» Jméno
Sat Jan 14, 2012 7:59 pm pro Legition