Hledat
Poslední téma
Nové schopnosti povolání / ras
+4
Puppy
Enesek
Uradin
Croden
8 posters
Sferie :: OOC fóra :: Koš :: Nápady a přípomínky :: Všeobecné nápady
Strana 2 z 3
Strana 2 z 3 • 1, 2, 3
Re: Nové schopnosti povolání / ras
George napsal:Croden napsal:
...
...
0. Díky, že se o to tak snažíš.
1. Když nebude PB bojovník, tak tu schopnost nebude používat a hotovo. A jinak "bitevní modlitba" je jen název -> vcelku tohle dělá to, že klerik se určitou dobu modlí a pak dostane chvilkovej boost.
2. Jednota s přírodou je nové kouzlo eq. Je problém, že to není novinka?
3. Meditace se vztahuje k doplňování many u runových kouzel. Ano, meditovat může každý, ale na co to je, když tu manu nevyužiješ.
4. To samý.
5. Tato schopnost ti vypíše př. jak jsou přibližně drahé šaty, které postava na sobě má (nikoliv v zl, ale slovně (vypadají draze atp.)) a různé další odhady, které dou vypozorovat.
6. Bardové mají ve zvyku spíše být vzadu než bojovat - a přip. utíkat -> nejsou tak silný, když jsou sami. Ten kdo nechce, nemusí využít tuto schopnost.
7. Nebudu překopávat kvůli tobě nwn a upravovat skilly.
8. Paladin zlo vycítí. Tvůj dotaz je stejný, jak kdyby ses ptal "Jaktože kouzelník může kouzlit?" (už jen eq, kde můžeš prohlídnout auru)
10. Viz. paladin.
To založení ohniště bych možná mohl dát každýmu.
Zavolat na zvěř nedokážeš, pokud nemáš nějakou vábničku. Zkus to i IR. Zavolej na nějakou "zvěř", která není ochočená.
Mluvím o výtvorech, který sou "roboty" -> v tuhle chvíli nemůžeš hrát za výtvora, který takovýhle není.
O to lezení po stěnách se jedná hlavně o některé speciální místa, které jsou jinak ve hře naprosto nedůležité a člověk je využije v 0.1% případech. Když se tam chcete dostat - obětujte 1 lvl zloděje (Ano i ten 300 librovej půlork může být zloděj). A když prostě nechceš obětovat ten 1 lvl máš smůlu - člověk nemůže být až takovej build.
Jinak DnD neznám, takže nevím jak funguje. Rozhodně znám DrD a tím se řídím - jsou si velmi blízcí.
Ten sprint bych asi zrušil, přip. dal jen trpaslíkům.
Re: Nové schopnosti povolání / ras
neříkal jsem že nemůže, ale poukazoval jsem na to že po břečťanu asi nevyleze...Croden napsal:(Ano i ten 300 librovej půlork může být zloděj)
Re: Nové schopnosti povolání / ras
Eh. Nenarážel sem na tebe streete, ale na George, který psal, že i šikovný půlork může.
Re: Nové schopnosti povolání / ras
0. :)Croden napsal:George napsal:Croden napsal:
...
...
0. Díky, že se o to tak snažíš.
1. Když nebude PB bojovník, tak tu schopnost nebude používat a hotovo. A jinak "bitevní modlitba" je jen název -> vcelku tohle dělá to, že klerik se určitou dobu modlí a pak dostane chvilkovej boost.
2. Jednota s přírodou je nové kouzlo eq. Je problém, že to není novinka?
3. Meditace se vztahuje k doplňování many u runových kouzel. Ano, meditovat může každý, ale na co to je, když tu manu nevyužiješ.
4. To samý.
5. Tato schopnost ti vypíše př. jak jsou přibližně drahé šaty, které postava na sobě má (nikoliv v zl, ale slovně (vypadají draze atp.)) a různé další odhady, které dou vypozorovat.
6. Bardové mají ve zvyku spíše být vzadu než bojovat - a přip. utíkat -> nejsou tak silný, když jsou sami. Ten kdo nechce, nemusí využít tuto schopnost.
7. Nebudu překopávat kvůli tobě nwn a upravovat skilly.
8. Paladin zlo vycítí. Tvůj dotaz je stejný, jak kdyby ses ptal "Jaktože kouzelník může kouzlit?" (už jen eq, kde můžeš prohlídnout auru)
10. Viz. paladin.
To založení ohniště bych možná mohl dát každýmu.
Zavolat na zvěř nedokážeš, pokud nemáš nějakou vábničku. Zkus to i IR. Zavolej na nějakou "zvěř", která není ochočená.
Mluvím o výtvorech, který sou "roboty" -> v tuhle chvíli nemůžeš hrát za výtvora, který takovýhle není.
O to lezení po stěnách se jedná hlavně o některé speciální místa, které jsou jinak ve hře naprosto nedůležité a člověk je využije v 0.1% případech. Když se tam chcete dostat - obětujte 1 lvl zloděje (Ano i ten 300 librovej půlork může být zloděj). A když prostě nechceš obětovat ten 1 lvl máš smůlu - člověk nemůže být až takovej build.
Jinak DnD neznám, takže nevím jak funguje. Rozhodně znám DrD a tím se řídím - jsou si velmi blízcí.
Ten sprint bych asi zrušil, přip. dal jen trpaslíkům.
1. Klerik je největší booster ze všech, ale je to na tobě.
2. Ano, je to nový kouzlo EQ :)
3. OK
4. To samý
5. To, jak jsou drahý hadry vidí hráč, to, jestli má OČ 5 nebo 3 už postava asi těžko pozná... a spíš bych na to použil hod dovednosti "Odhad ceny"... tím pádem barbar toho asi moc neodhadne, zatímco zloděj nebo bard jo.
6. "Bardové jsou většinou vzadu" "Barbaři většinou bojují s obouruční sekerou a jsou to půlorci" :) ... nemůžu si pomoct, ale to je škatulkování jak kráva... je uplně na Bardovi, jestli chce bojovat ve předu a zpívat u toho, nebo v zadu v invisu a koukat na ostatní jak bojujou (Zrovna Bard není moc senař na boj, tak aby potřeboval zdrhat)
7. OK
8. V tom případě jen podle činů postavy :D (dobrá představa toho, jak začínající postava se rozkoukává a najednou přiběhne paladin, že postava něco udělala a přitom má jen zlý přesvědčení :D)
9. To samý
10. Chybí ti tam devítka :D
IR vábit zvěř? to nedovedu ani s vábničkou... ale časem mi ukážeš, jak umíš (IR) zasáhnout 5 terčů jedním výstřelem. :) ... Ale jasně, přes vábničku, ale stejně to chce skill.
Vážně si mám dávat lvl zloděje abych se dostal na naprosto nedůležitá místa jak říkáš? :)
DrD a DnD velmi blízcí? no nevím, v DnD si na skilly hážeš podle skillu+danýho modifikátoru, ty chceš házet čistě na vlastnost, na kterou se váže opravdu málo věcí (snad jen nějakej horiziabla bla hřmot je na sílu).
Sprint bych možná dal všem s tím, že doba trvání je podle výdrže postavy a použití jen jednou denně.
(Tady vidíte, jak to má vypadat.. žádný škatulkování, i blbej čaroděj může utíkat jak o život.. jenže toho moc neuběhne narozdíl od barbara (akorát je problém.. co s paladinama a BG, co maj záchraný hody ... vysoký?))... možná na něco jinýho než výdrž, ale to už se dokáže vymyslet.
BTW: s přístupem, že když nechce, tak to používat nemusí to daleko nedotáhneš. (no offence)
George- Počet příspěvků : 409
Věk : 31
Den registrace : 15. 10. 08
Re: Nové schopnosti povolání / ras
2. Vadí to?
5. Tu schopnost si pravděpodobně nepochopil jak funguje, jelikož si ji neviděl...
Tato schopnost zjistí: počet peněz, šperky, oblečení, nebezpečnost, šance na okradení.
Ale není to typu: Tato postava má 3500 zl, Magický prsten síla+2, Oblečení šlechtičny 15000 zl, šance na okradení: 70%.
Napíše ti to (a to jen když seš fakt hodně dobrej zloděj):
Tato osoba je extrémně nebezpečná, až si řikáš, že by ses měl začít strachovat.
Tato osoba je oblečená ve velmi drahém oblečení.
Tato osoba má na sobě velmi okouzlující a luxusní šperky.
Vzít něco téhle osobě by bylo 50% na 50%.
Tato osoba má slušné množství mincí.
6. Když nechceš "bejt bard vzadu" tak tu schopnost nepoužiješ a tečka. Vyřešeno. Co řešíš?
8. Za to, že si zlej ti nic jen tak udělat nemůžou - jediný co se může stát, že ti ten paladin nevěří -> a navíc je tam umyslně dáno několik hodů, že se paladin může i zmílit...
10. Některé body vynechávám a na 9 odpovídám dole. (v minulém příspěvku)
"Vážně si mám dávat lvl zloděje abych se dostal na naprosto nedůležitá místa jak říkáš?" <- to je na tobě.
"Sprint bych možná dal všem..." <- to radši sprint nebude.
A DnD opravdu neznám, takže podle něj nemůžu dělat - jestli chceš něco konkrétního z něj, stačí napsat do nápadů. Znova říkám, že znám DrD a jelikož tam nejsou špatné některé systémy, tak některé používám.
5. Tu schopnost si pravděpodobně nepochopil jak funguje, jelikož si ji neviděl...
Tato schopnost zjistí: počet peněz, šperky, oblečení, nebezpečnost, šance na okradení.
Ale není to typu: Tato postava má 3500 zl, Magický prsten síla+2, Oblečení šlechtičny 15000 zl, šance na okradení: 70%.
Napíše ti to (a to jen když seš fakt hodně dobrej zloděj):
Tato osoba je extrémně nebezpečná, až si řikáš, že by ses měl začít strachovat.
Tato osoba je oblečená ve velmi drahém oblečení.
Tato osoba má na sobě velmi okouzlující a luxusní šperky.
Vzít něco téhle osobě by bylo 50% na 50%.
Tato osoba má slušné množství mincí.
6. Když nechceš "bejt bard vzadu" tak tu schopnost nepoužiješ a tečka. Vyřešeno. Co řešíš?
8. Za to, že si zlej ti nic jen tak udělat nemůžou - jediný co se může stát, že ti ten paladin nevěří -> a navíc je tam umyslně dáno několik hodů, že se paladin může i zmílit...
10. Některé body vynechávám a na 9 odpovídám dole. (v minulém příspěvku)
"Vážně si mám dávat lvl zloděje abych se dostal na naprosto nedůležitá místa jak říkáš?" <- to je na tobě.
"Sprint bych možná dal všem..." <- to radši sprint nebude.
A DnD opravdu neznám, takže podle něj nemůžu dělat - jestli chceš něco konkrétního z něj, stačí napsat do nápadů. Znova říkám, že znám DrD a jelikož tam nejsou špatné některé systémy, tak některé používám.
Re: Nové schopnosti povolání / ras
NWN je postavený na DnD třetí edice tuším a je to class-based systém(ó jak to zní chytře xD) Tudíž vždycky se bude škatulkovat, vždycky se bude hrát na classy. A pokud se ti tohle nelíbí, běž pařit něco jinýho nebo si to nwn naprogramuj odznova sám. Mimoto máš k dispozici 3 povolání, a to je na sestavění toho co chceš celkem dost....problém nwn je spíš v děsně malym počtu featů a skillů, takže si nemůžeš dávat úplně rp skilly jestli enchceš bejt seno, ale to se tady neřeší.
Kapik- Počet příspěvků : 333
Den registrace : 06. 10. 08
Re: Nové schopnosti povolání / ras
Sem ochotný teda dle těch vašich názorů přip. zrušit schopnost najdi dobro / zlo a zrušit sprint, přip. ho nechat trpaslíkům.
Re: Nové schopnosti povolání / ras
Viz. moje nazory: nanich stále trvám
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Nové schopnosti povolání / ras
Najdi dobro a zlo bych nechal...přecejen paladin dokáže vycítit (nebo by aspoň měl) jestli ten člověk je dobrej či ne....ale chtělo by to udělat nějakej systém, něco jako auru na eq
Kapik- Počet příspěvků : 333
Den registrace : 06. 10. 08
Re: Nové schopnosti povolání / ras
Jde o to, že na Eq tě zavřou za zlou auru. Tady nemají být narozdíl od Eq zlé postavy znevýhodňovány, jelikož "zlá postava" se může nacházet mezi těma nejvyššíma.
Lezení po stěnách závislé na rase - ne. Nebude těch míst tolik a když už, tak aspoň se tam nemůže dostat každá 2 postava a je to taková specialitka, pro kterou se musí něco objetovat. NwN škatulkuje classy a nedá se celé překopávat.
to je snad vše.
Jak sem psal u Bitevní modlidby, když sem psal Georgovy - člověk si ji může pojemnovat jak chce a když ji nechce použít nemusí.Puppy napsal:Viz. moje nazory: nanich stále trvám
Lezení po stěnách závislé na rase - ne. Nebude těch míst tolik a když už, tak aspoň se tam nemůže dostat každá 2 postava a je to taková specialitka, pro kterou se musí něco objetovat. NwN škatulkuje classy a nedá se celé překopávat.
Nemůžeš mít všechno.Street_cz napsal:přijde na to... jak chceš narvat jeden lvl do zloděje když jedeš sor/fight/rdd ? nebo prostě přes 3 povolání... a nemusí to bejt zloděj na to, aby dokázal vylézt po blbým břečťanu... a což na to ten 150 librovej ork co si dá 1 lvl zloděje aby to vylezl? něco mi na to nesedí..Kapik napsal:Ačkoliv mám flamíky rád, číst se mi to nechce....takže můj pohled na věc:
Ať chcete či nechcete, ste v NWN kde se prostě na classy škatulkovat MUSÍ! I bojovník ti může dobře vyjednávat, proč teda nemá podvádění a přesvědčování jako class skill? Nemusim bejt druid, i když mám to OOC povolání a nejsem elf, proč tedy nemůžu používat dlouhej luk? Na kytaru ti zahraje každej druhej, proč ji maj teda jenom bardové? A tak dále...je to hra, je to nedokonalej systém, taks e přes to přeneste. Kdo bude chtít lezení, obětuje jeden lvl do zloděje, co se děje tak strašnýho?
to je snad vše.
Re: Nové schopnosti povolání / ras
Jasně, proto by se vymyslelo něco speciálního pro Sferii, aura na EQ byl příklad. A když v reakci na hráčskou snahu vznikne nějaký paladinský město, tak tam by ¨klidně mohli za zlou "auru"(pouze technické označení) zavírat....ale to je dost předčasný
Kapik- Počet příspěvků : 333
Den registrace : 06. 10. 08
Re: Nové schopnosti povolání / ras
Pokud teda priradit nekomu to lezeni postenach, tak bych byl tedy pro Vrahy a ne pro zloděje.
Poladin a BG k poznani presvedceni: pokud by to slo, tak bych to opravdu omezil aspon je na to zakone a neutralni, protoze, zmatene dobro kdline muze zpusobit zlo bez vycitku pokud to bude proti němu a stejne tak naopak zmatene zlo muze udělat dobro, proto bych dal ze tyto presvedceni nepoznaji :)
Poladin a BG k poznani presvedceni: pokud by to slo, tak bych to opravdu omezil aspon je na to zakone a neutralni, protoze, zmatene dobro kdline muze zpusobit zlo bez vycitku pokud to bude proti němu a stejne tak naopak zmatene zlo muze udělat dobro, proto bych dal ze tyto presvedceni nepoznaji :)
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Nové schopnosti povolání / ras
V nwn jsou dvě stupnice.
Jedna která určuje dobro / zlo a druhá zmatenost / zákonnost.
Tyhle stupnice se nijak neovlivňují a obě se pohybují na škále 0 - 100 -> př. 0 nejvíc zlá postava 100 nejvíc hodná postava.
Skript si všímá jen tý stupnice dobro / zlo a zmatenost přip. zákonnost ho nijak neovlivńují. Jinak bych chtěl dodat, že to vycítění není na konkrétní osobu, ale prohledává to okolí -> tedy může se u několika bytostí "zlo" sčítat a počítá to i potvory.
Jedna která určuje dobro / zlo a druhá zmatenost / zákonnost.
Tyhle stupnice se nijak neovlivňují a obě se pohybují na škále 0 - 100 -> př. 0 nejvíc zlá postava 100 nejvíc hodná postava.
Skript si všímá jen tý stupnice dobro / zlo a zmatenost přip. zákonnost ho nijak neovlivńují. Jinak bych chtěl dodat, že to vycítění není na konkrétní osobu, ale prohledává to okolí -> tedy může se u několika bytostí "zlo" sčítat a počítá to i potvory.
Re: Nové schopnosti povolání / ras
Vrahům bycj to elzení nedával, to by pak neměl skoro nikdo. Přecejen s velkou obratností dokáže lízt kde kdo a třeba si nebdue moct vzít lvl vraha
Kapik- Počet příspěvků : 333
Den registrace : 06. 10. 08
Re: Nové schopnosti povolání / ras
Kapik napsal:Vrahům bycj to elzení nedával, to by pak neměl skoro nikdo. Přecejen s velkou obratností dokáže lízt kde kdo a třeba si nebdue moct vzít lvl vraha
Heh tady prece vubec nejde o to aby to mel kazdy. Obratnost uz jsme tady celou dobu resili a na obratnost se to nevztahuje. S jednm levlem zlodeje to bude mit pomalu kazdy i ten ork, a pak ta schopnost bude naprd protoze ji vzladne kde kdo. Vrahovi bych to proto dal aby si to nemohl dovolit kazdy a ke vsemu se ta schpnost zcela hodi k jejich povalini
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Nové schopnosti povolání / ras
Puppy napsal: ...
Nechápeš mě.....na obratnost se to vztahuje, když ta postava nebude obratná tak nevyleze. A v reálu ti opravdu vyleze kde kdo, tady by to mělo bejt taky....ale hold pro to bude muset něco oětovat(v tomhle případě ten level).
Krom toho se to k zlodějům hodí taky....navíc co když budu chtít hrát IC vraha, ale to povolání nebudu chtít?
Kapik- Počet příspěvků : 333
Den registrace : 06. 10. 08
Re: Nové schopnosti povolání / ras
Ty zase nechápeš me :) klidne si das levl zlodeje a bude mit obratnost 8, jako orpavdu vse vyreseno
a kdyz chces si hrat ic vraha a nemit povolani vraha tak ho proste mit nebudes na tom nevidim nic spatneho a lezeni nebude vzladat. Proste nejde oto aby to mohl mit kazdy druhý.
a kdyz chces si hrat ic vraha a nemit povolani vraha tak ho proste mit nebudes na tom nevidim nic spatneho a lezeni nebude vzladat. Proste nejde oto aby to mohl mit kazdy druhý.
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Nové schopnosti povolání / ras
Asi si udělám půlorka vraha.Puppy napsal:Ty zase nechápeš me :) klidne si das levl zlodeje a bude mit obratnost 8, jako orpavdu vse vyreseno
a kdyz chces si hrat ic vraha a nemit povolani vraha tak ho proste mit nebudes na tom nevidim nic spatneho a lezeni nebude vzladat. Proste nejde oto aby to mohl mit kazdy druhý.
George- Počet příspěvků : 409
Věk : 31
Den registrace : 15. 10. 08
Re: Nové schopnosti povolání / ras
George napsal:Asi si udělám půlorka vraha.Puppy napsal:Ty zase nechápeš me :) klidne si das levl zlodeje a bude mit obratnost 8, jako orpavdu vse vyreseno
a kdyz chces si hrat ic vraha a nemit povolani vraha tak ho proste mit nebudes na tom nevidim nic spatneho a lezeni nebude vzladat. Proste nejde oto aby to mohl mit kazdy druhý.
jo klidne si ho udelej, jde o to ze se k vrahovy dostanes mnohem hur nez mit levl zlodeje. a jestli si udelas pulorka vraha tak na tom hodne stratis
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Nové schopnosti povolání / ras
Puppy napsal:Ty zase nechápeš me :) klidne si das levl zlodeje a bude mit obratnost 8, jako orpavdu vse vyreseno
a kdyz chces si hrat ic vraha a nemit povolani vraha tak ho proste mit nebudes na tom nevidim nic spatneho a lezeni nebude vzladat. Proste nejde oto aby to mohl mit kazdy druhý.
Zloděj s obratností 8 nikam nevyleze;) Jde vo to že se ta schopnost odvíjí od obratnosti(to mám od Crodena), a obratná postava tam vylézt dokáže. De vo to že stejně dobře jako se to hodí k vrahovi se to hodí ke zlodějovi, hraničářovi, a tak dále.
Apropo, kolik je třeba na EQ hrajících vrahů? Aby to nedopadlo tak že to nebude mít nikdo:)
Kapik- Počet příspěvků : 333
Den registrace : 06. 10. 08
Re: Nové schopnosti povolání / ras
Až na vrahy by to podle mě bylo omezené až moc. Maximálně bych dal, že se sčítá k výslednému hodu na uspěch jak zloděj tak vrah.
Rozhodně s obratností 8 opravdu NIKAM nevylezeš. Jde o to, že i když máš level zloděje tak se sčítá různě obratnost, level, náhoda atp.
Rozhodně s obratností 8 opravdu NIKAM nevylezeš. Jde o to, že i když máš level zloděje tak se sčítá různě obratnost, level, náhoda atp.
Re: Nové schopnosti povolání / ras
No tak dobře, stejně všechno špatné a dobré poznáme až ve hře :)
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Nové schopnosti povolání / ras
Teda, vy se tady ale rvete =)))
Nečetl jsem to zas tak dopodrobna, jen jsem to prolétl, takže nebudu reagovat na ty vaše jednotlivé návrhy schopností apod., ale spíše na myšlenku jako takovou.
Takže, co se týče NWN a level&class systémů obecně:
České Dračí Doupě převzalo od Dungeon and Dragons jednu věc - a to je absolutní zaškatulkování. V pravidlech pro pokročilé (a možná to je jen rozšíření pravidel) je sice možnost naučit se nějaké obecné věci (jako třeba plavání), ale jako nic moc. .)
Naproti tomu Dungeon and Dragons je sice stále level&class, ale tato hra se musela vypořádat s velice těžkým protivníkem - a to jsou dovednostní systémy (např. GURPS).
Výhodou dovednostního systému je absolutní svoboda. Ve většině level&class systémech nemůžete vyrobit úplně libovolnou postavu - např. v českém DrDku prostě neuděláte drsňáckého bojovníka, který bude házet firebally a ještě zvládne odemknout truhlu. Naproti tomu v dovednostním systému je toto hračka - zjednodušeně řečeno, stačí si vzít dovednosti "boj se [zbraň]", "fireball" a "odemykání".
DnD se s tímto vyrovnalo takto:
1. Zavedením systému dual- a multi- classů. (Takže když chcete fightera magiče, prostě si vezmete pár levelů Bojovníka a pár levelů Čaroděje.)
2. Zavedením featů (odborností; to je to, co si běžně vybíráte tuším jednou za 4. levely, např. Rychlá střelba) a skillů (dovedností; to je to, do čeho dáváte bodíky, např. Zastrašování).
Je mi jasné, že tímhle jsem vám nesdělil nic nového. :D
Proč to ale píšu - osobně si myslím, že byste se měli (popř. by ses měl, Crodene ;)) snažit tlačit hru spíše do dovednostního systému, který je, jak určila samotná hráčská obec, prostě lepší ;))) (ne nutně sám o sobě, ale určitě jeho prvky)
Takže takové ty obecnější frajeřinky, které tu jsou přiřazovány jednotlivým povoláním, ale přitom jsou, opakuji, _obecné_, by neměly být k povoláním přiřazováno, nýbrž by se mělo jednat o featy. I kdyby je některá povolání získávala automaticky - musí být možnost, aby je získal každý! Takže "lezení" by neměla být schopnost Zloděje, měl by to být feat. Ať si ho Zloděj klidně na x. levelu dostane automaticky, ale pokud se někdo jiný bude chtít naučit lézt... proboha, proč ne ;))
Samozřejmě, je tu ještě jedna věc - je rozdíl mezi lezením na starou polozřícenou zeď a lezením na hladkou stěnu čarodějné věže. V takovém případě nechť lezení není feat - ale skill. A kdo ho bude chtít používat, nechť si tam sype ty svoje drahocenné bodíky. =)
A v případě velkého množství nových skillů (já nevím, když jich bude už 5 10) bych klidně i dal každému bodíky navíc.
Tak, pusťte se do mě =))
Nečetl jsem to zas tak dopodrobna, jen jsem to prolétl, takže nebudu reagovat na ty vaše jednotlivé návrhy schopností apod., ale spíše na myšlenku jako takovou.
Takže, co se týče NWN a level&class systémů obecně:
České Dračí Doupě převzalo od Dungeon and Dragons jednu věc - a to je absolutní zaškatulkování. V pravidlech pro pokročilé (a možná to je jen rozšíření pravidel) je sice možnost naučit se nějaké obecné věci (jako třeba plavání), ale jako nic moc. .)
Naproti tomu Dungeon and Dragons je sice stále level&class, ale tato hra se musela vypořádat s velice těžkým protivníkem - a to jsou dovednostní systémy (např. GURPS).
Výhodou dovednostního systému je absolutní svoboda. Ve většině level&class systémech nemůžete vyrobit úplně libovolnou postavu - např. v českém DrDku prostě neuděláte drsňáckého bojovníka, který bude házet firebally a ještě zvládne odemknout truhlu. Naproti tomu v dovednostním systému je toto hračka - zjednodušeně řečeno, stačí si vzít dovednosti "boj se [zbraň]", "fireball" a "odemykání".
DnD se s tímto vyrovnalo takto:
1. Zavedením systému dual- a multi- classů. (Takže když chcete fightera magiče, prostě si vezmete pár levelů Bojovníka a pár levelů Čaroděje.)
2. Zavedením featů (odborností; to je to, co si běžně vybíráte tuším jednou za 4. levely, např. Rychlá střelba) a skillů (dovedností; to je to, do čeho dáváte bodíky, např. Zastrašování).
Je mi jasné, že tímhle jsem vám nesdělil nic nového. :D
Proč to ale píšu - osobně si myslím, že byste se měli (popř. by ses měl, Crodene ;)) snažit tlačit hru spíše do dovednostního systému, který je, jak určila samotná hráčská obec, prostě lepší ;))) (ne nutně sám o sobě, ale určitě jeho prvky)
Takže takové ty obecnější frajeřinky, které tu jsou přiřazovány jednotlivým povoláním, ale přitom jsou, opakuji, _obecné_, by neměly být k povoláním přiřazováno, nýbrž by se mělo jednat o featy. I kdyby je některá povolání získávala automaticky - musí být možnost, aby je získal každý! Takže "lezení" by neměla být schopnost Zloděje, měl by to být feat. Ať si ho Zloděj klidně na x. levelu dostane automaticky, ale pokud se někdo jiný bude chtít naučit lézt... proboha, proč ne ;))
Samozřejmě, je tu ještě jedna věc - je rozdíl mezi lezením na starou polozřícenou zeď a lezením na hladkou stěnu čarodějné věže. V takovém případě nechť lezení není feat - ale skill. A kdo ho bude chtít používat, nechť si tam sype ty svoje drahocenné bodíky. =)
A v případě velkého množství nových skillů (já nevím, když jich bude už 5 10) bych klidně i dal každému bodíky navíc.
Tak, pusťte se do mě =))
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Nové schopnosti povolání / ras
Otázka nezní, zda je to lehké, ale zda to lze udělat ;)
A pokud ne - tak feat. .) Obtížnostní rozlišení pomocí síly a obratnosti. .)
A pokud ne - tak feat. .) Obtížnostní rozlišení pomocí síly a obratnosti. .)
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Strana 2 z 3 • 1, 2, 3
Sferie :: OOC fóra :: Koš :: Nápady a přípomínky :: Všeobecné nápady
Strana 2 z 3
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Sun Feb 17, 2013 5:12 pm pro Gran
» Nemožno se připojit na Sferii (connection timed out)
Sat Feb 02, 2013 6:54 pm pro Novas
» Pád serveru
Fri Jun 08, 2012 1:56 pm pro Gran
» Dotaz
Fri Apr 13, 2012 11:04 pm pro Croden
» Sferie a Hráči (kdy tam jsme)
Tue Feb 28, 2012 11:12 am pro Eraentiel
» Rychlootazník
Thu Feb 23, 2012 12:49 pm pro Pipi_CZ
» Chléb nám vezdejší dej
Tue Feb 21, 2012 8:36 am pro jeronymo
» Teleportace
Wed Feb 08, 2012 8:38 am pro Legition
» Zabil mě vlastní zvířecí společník
Sun Feb 05, 2012 9:20 pm pro Eurius
» Čeho si mohou lidé v poslední době všimnout?
Sun Feb 05, 2012 8:48 am pro Ragmon
» Výdělek
Wed Feb 01, 2012 2:11 pm pro Ragmon
» Problém s první lokace
Tue Jan 31, 2012 2:36 pm pro Srubak
» Povolání
Sun Jan 29, 2012 8:31 am pro Legition
» Nejde vařit medovina
Sun Jan 29, 2012 8:28 am pro Legition
» Oblečení
Fri Jan 27, 2012 12:46 pm pro Sarky
» Novinky a změny
Thu Jan 26, 2012 2:07 pm pro Legition
» Nové zajímavé hry
Tue Jan 24, 2012 12:58 pm pro Croden
» Omluvy
Tue Jan 24, 2012 10:57 am pro Srubak
» Rychlé chybky
Sun Jan 22, 2012 10:50 pm pro Eraentiel
» Jméno
Sat Jan 14, 2012 7:59 pm pro Legition