Hledat
Poslední téma
Štíty a pavézy
+10
Enesek
Wolf
Nalk
Puppy
DarkPiki
luciferko
WooDoo
Gran
Srubak
Pipi_CZ
14 posters
Strana 2 z 2
Strana 2 z 2 • 1, 2
Re: Štíty a pavézy
Viděl si Asterixe a Obelixe? Když se Římané třásli za pavézama? Udělali prostě hradbu z pavéz druhá lajna vystrčila kopí a pak na ně nabíhali Gallové nasosaní kouzelným nápojem, který připravoval jejich druid. xD Taky se nemečovali s pavézou na levačce. Souhlasím s postihem 5oč:5ab nebo 5oč:3ab.Nalk napsal:A máš pro to teda nějaké reálné zkušenosti na podklad? Nebo se ti jen líbí ta představa?
Enesek- Počet příspěvků : 309
Den registrace : 22. 10. 08
Re: Štíty a pavézy
Enesek napsal:Viděl si Asterixe a Obelixe? Když se Římané třásli za pavézama? Udělali prostě hradbu z pavéz druhá lajna vystrčila kopí a pak na ně nabíhali Gallové nasosaní kouzelným nápojem, který připravoval jejich druid. xD Taky se nemečovali s pavézou na levačce. Souhlasím s postihem 5oč:5ab nebo 5oč:3ab.Nalk napsal:A máš pro to teda nějaké reálné zkušenosti na podklad? Nebo se ti jen líbí ta představa?
Tak teď jsi mu to dal, teď nemůže říct ani popel :D
Pipi_CZ- Počet příspěvků : 96
Den registrace : 02. 09. 09
Re: Štíty a pavézy
Jo a v Tróji Achilles oštěpem rozkurvil tomu poloobrovi štít..dáme oštěpům, nebo kopím, nebo co se najde vlastnost "znič štít" a taky tam byl Ajax, který měl štít velký jak on samotný (a měřil dva metry) a k tomu kurva velký kladivo... a zvládal boj :)
PS: popel!
PS: popel!
Nalk- Počet příspěvků : 218
Den registrace : 21. 02. 10
Re: Štíty a pavézy
Nalk napsal:Jo a v Tróji Achilles oštěpem rozkurvil tomu poloobrovi štít..dáme oštěpům, nebo kopím, nebo co se najde vlastnost "znič štít" a taky tam byl Ajax, který měl štít velký jak on samotný (a měřil dva metry) a k tomu kurva velký kladivo... a zvládal boj :)
PS: popel!
V tom případě si zakládám postavu se jménem Mac Gyver a všechny vás utřu svými vynálezy. Já si myslím, že toto má s realitou co dělat.
Pipi_CZ- Počet příspěvků : 96
Den registrace : 02. 09. 09
Re: Štíty a pavézy
lol -5 je fakt strasne moc, ja bych byl pro -1 a to i tak mi to prijde dost aby to vetsina prestala uplne pouzivat. Ono to tedka mozna vypada jinak, ale v praxi to je pak taky uplne neco jineho a videl bys co to je za hrozne postihy. A jinak to ze bys potreboval zakladni silu se neda okecat stim ze ten stit neumi pouzivat, na stit je potreba feat abys snimi mohl zachaze, tak mi prijde pak blbost kdyz nekdo ten feat ma nebo si ho dokonce vezme, treba za zaklinace ze by pak stejne stit neumel pouzivat. Silu bych nensizoval, nebot prave s pavezou dokazes protivnika mnohem lip odstrcit :) a davat postih do obratnosti je taky divny protoze to mu akorad zase snizi o 1 ac a tim padem paveza bude jako by mel velky stit.
vemte si ze mali stit dava +1ac , velky +2ac a paveza +3 ac, takze paveza se od maleho stitu lisi pouze o 2ac a to mi neprijde tak hrozne. takze bych paveze maximalne zavedl ze ma -1 postih do ab a prijde mi to celkem vyvazene.
-5ab to by definitivne vyradilo pavezy, to byste je mohli rovnou zrusit, i -2 ab by tu pavezu uz nikdo nepouzil protoze je to hovadina. to uz radci kazdy bude mit o 1 mensi ac nez o2 mensi ab
vemte si ze mali stit dava +1ac , velky +2ac a paveza +3 ac, takze paveza se od maleho stitu lisi pouze o 2ac a to mi neprijde tak hrozne. takze bych paveze maximalne zavedl ze ma -1 postih do ab a prijde mi to celkem vyvazene.
-5ab to by definitivne vyradilo pavezy, to byste je mohli rovnou zrusit, i -2 ab by tu pavezu uz nikdo nepouzil protoze je to hovadina. to uz radci kazdy bude mit o 1 mensi ac nez o2 mensi ab
Naposledy upravil Puppy dne Thu Dec 09, 2010 7:59 pm, celkově upraveno 2 krát
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Štíty a pavézy
Puppy napsal:lol -5 je fakt strasne moc, ja bych byl pro -1 a to i tak mi to prijde dost aby to vetsina prestala uplne pouzivat. Ono to tedka mozna vypada jinak, ale v praxi to je pak taky uplne neco jineho a videl bys co to je za hrozne postihy. A jinak to ze bys potreboval zakladni silu se neda okecat stim ze ten stit neumi pouzivat, na stit je potreba feat abys snimi mohl zachaze, tak mi prijde pak blbost kdyz nekdo ten feat ma nebo si ho dokonce vezme, treba za zaklinace ze by pak stejne stit neumel pouzivat. Silu bych nensizoval, nebot prave s pavezou dokazes protivnika mnohem lip odstrcit :) a davat postih do obratnosti je taky divny protoze to mu akorad zase snizi o 1 ac a tim padem paveza bude jako by mel velky stit.
vemte si ze mali stit dava +1ac , velky +2ac a paveza +3 ac, takze paveza se od maleho stitu lisi pouze o 2ac a to mi neprijde tak hrozne. takze bych paveze maximalne zavedl ze ma -1 postih do ab a prijde mi to celkem vyvazene.
A to je ta druhá otázka: Rozlošení Pavéz od štítů.
Pipi_CZ- Počet příspěvků : 96
Den registrace : 02. 09. 09
Re: Štíty a pavézy
1) Achilles byl polobůh a měl nadměrnou sílu. 2) Achiella hrál Brad Pitt což je velké plus xD a Ajaxe si tam teď nemůžu vybavit ale rozhodně neměl pavézu a nebyl v plné zbroji =P xDNalk napsal:Jo a v Tróji Achilles oštěpem rozkurvil tomu poloobrovi štít..dáme oštěpům, nebo kopím, nebo co se najde vlastnost "znič štít" a taky tam byl Ajax, který měl štít velký jak on samotný (a měřil dva metry) a k tomu kurva velký kladivo... a zvládal boj :)
PS: popel!
Enesek- Počet příspěvků : 309
Den registrace : 22. 10. 08
Re: Štíty a pavézy
Rád bych taky něco přihodil:
1) Malý štít používá vpodstatě chátra.
2) Velký (kruhový) štít se používal od starověku až do třicetileté války. Používal se jednak pasivně v řadových formacích, ale dalo se s ním bojovat i individuálně.
3) Mandlový (normanský) štít - štít co prodává kovář v Listově a jmenuje se pavéza, byl protažený štít k zemi a používal se spíš na koni a ve formaci. V boji už vadil, používali ho bojovníci v kroužkové zbroji .
Po zdokonalení zbrojí (plátová) se přestal pro svou váku používat a štíty se zase zmenšovaly a začaly se dělat z kovu.
4) Pavéza byla určena hlavně jako ochrana proti střelám a nebojovalo se s ní vůbec. Sloužila jako přenosná ochrana, která se dala i zapřít a pak se zpoza ní střílelo. Benátčani ji měli myslim na zádech a když nabíjeli kuše, tak se otočili k nepříteli zády.
Obecně mají štíty v RPG hrách (teda v těch, co sem kdy hrál) nízké hodnoty a je to proto, že zbraně, s kterými se dá bránit nemají hodnoty k obraně. Např. klasický bojovník s meče by měl mít např. 6 na útok a 6 na obranu (v systému, kde útočník i obránce hází kostkou a porovnají výsledek). Pokud totiž útočíte na někoho, kdo nemá v ruce nic, je to mnohonásobně snažší, než když má v ruce zbraň. Proto se štít používal ke zbraním, které schopnost vykrytí mají minimální (kopí, sekera, palcát apod.). Takže obyčejný kruhový štít by měl mít minimálně stejnou obranu jako tento meč, spíše o něco vyšší.
Myšlenka toho všeho je, že útok na někoho, kdo nemá v ruce nic je celkem snadný, na někoho, kdo má v ruce zbraň už o poznání těžší a na někoho, kdo je za velkým štítem už značně komplikovaný (rozhodně +2 k obraně to neni). Ovšem v systému, kde se zbraní nedá krýt a štít, ačkoliv se drží v ruce, je pasivní zbroj, s tím se moc udělat nedá :-)
Zjednodušeně všechno, co se drží v ruce by mělo mít číslo na snadnost zásadu +OBR, číslo na míru zranění +SIL a číslo na obranu +OBR a to vč. štítů. Zbroje pak postih na zásah +SIL, číslo odolání zranění +ODL a číslo na snížení obrany +OBR. Nakonec aby to nebylo jednoduché, tak každý by mohl v boji částečně přelévat útok na obranu a obráceně, podle toho, jestli se víc brání nebo útočí a bojová povolání by měla samozřejmě bonusy k používání zbroje nebo k zásahu, naopak zase všechna povolání by měla možnost používat cokoliv s náležitými postihy i do mínusu (ano, čaroděj v plátové zbroji s pavézou a válečnou sekerou by mohl vyjít, pokud by to všechno unesl, ale s takovými postihy, že by jen stál nebo ležel a ostatní by si proti němu házeli jen na průraz zbroje, přičemž by si brali všechno z obrany na útok).
V systému NWN s ohledem na výše uvedené navrhuji přejmenovat velký štít na střední a pavézu na velký s +3/-1 na útok a pavézy vůbec nezavádět, případně +5/-5 s tím, že se to netýká střelných zbraní, aby bylo nasymulováno, že se třelci z kuší příp. ručnic jako za tím krejí, ale v boji s tím nemůžou nic dělat.
1) Malý štít používá vpodstatě chátra.
2) Velký (kruhový) štít se používal od starověku až do třicetileté války. Používal se jednak pasivně v řadových formacích, ale dalo se s ním bojovat i individuálně.
3) Mandlový (normanský) štít - štít co prodává kovář v Listově a jmenuje se pavéza, byl protažený štít k zemi a používal se spíš na koni a ve formaci. V boji už vadil, používali ho bojovníci v kroužkové zbroji .
Po zdokonalení zbrojí (plátová) se přestal pro svou váku používat a štíty se zase zmenšovaly a začaly se dělat z kovu.
4) Pavéza byla určena hlavně jako ochrana proti střelám a nebojovalo se s ní vůbec. Sloužila jako přenosná ochrana, která se dala i zapřít a pak se zpoza ní střílelo. Benátčani ji měli myslim na zádech a když nabíjeli kuše, tak se otočili k nepříteli zády.
Obecně mají štíty v RPG hrách (teda v těch, co sem kdy hrál) nízké hodnoty a je to proto, že zbraně, s kterými se dá bránit nemají hodnoty k obraně. Např. klasický bojovník s meče by měl mít např. 6 na útok a 6 na obranu (v systému, kde útočník i obránce hází kostkou a porovnají výsledek). Pokud totiž útočíte na někoho, kdo nemá v ruce nic, je to mnohonásobně snažší, než když má v ruce zbraň. Proto se štít používal ke zbraním, které schopnost vykrytí mají minimální (kopí, sekera, palcát apod.). Takže obyčejný kruhový štít by měl mít minimálně stejnou obranu jako tento meč, spíše o něco vyšší.
Myšlenka toho všeho je, že útok na někoho, kdo nemá v ruce nic je celkem snadný, na někoho, kdo má v ruce zbraň už o poznání těžší a na někoho, kdo je za velkým štítem už značně komplikovaný (rozhodně +2 k obraně to neni). Ovšem v systému, kde se zbraní nedá krýt a štít, ačkoliv se drží v ruce, je pasivní zbroj, s tím se moc udělat nedá :-)
Zjednodušeně všechno, co se drží v ruce by mělo mít číslo na snadnost zásadu +OBR, číslo na míru zranění +SIL a číslo na obranu +OBR a to vč. štítů. Zbroje pak postih na zásah +SIL, číslo odolání zranění +ODL a číslo na snížení obrany +OBR. Nakonec aby to nebylo jednoduché, tak každý by mohl v boji částečně přelévat útok na obranu a obráceně, podle toho, jestli se víc brání nebo útočí a bojová povolání by měla samozřejmě bonusy k používání zbroje nebo k zásahu, naopak zase všechna povolání by měla možnost používat cokoliv s náležitými postihy i do mínusu (ano, čaroděj v plátové zbroji s pavézou a válečnou sekerou by mohl vyjít, pokud by to všechno unesl, ale s takovými postihy, že by jen stál nebo ležel a ostatní by si proti němu házeli jen na průraz zbroje, přičemž by si brali všechno z obrany na útok).
V systému NWN s ohledem na výše uvedené navrhuji přejmenovat velký štít na střední a pavézu na velký s +3/-1 na útok a pavézy vůbec nezavádět, případně +5/-5 s tím, že se to netýká střelných zbraní, aby bylo nasymulováno, že se třelci z kuší příp. ručnic jako za tím krejí, ale v boji s tím nemůžou nic dělat.
Dron- Počet příspěvků : 132
Den registrace : 26. 08. 10
Re: Štíty a pavézy
Zlatý dračák a OZka za zbraň :)
Nalk- Počet příspěvků : 218
Den registrace : 21. 02. 10
Re: Štíty a pavézy
Nalk napsal:Zlatý dračák a OZka za zbraň :)
Tak vždycky jsou dvě možnosti, buď systém realistický a nebo hratelný :-)
Dron- Počet příspěvků : 132
Den registrace : 26. 08. 10
Re: Štíty a pavézy
To se nám to rozjíždí slušnej flame. Není vůbec jednoduché do tohohle nastavení sáhnout, neboť je třeba brát v úvahu všechny faktory které tohle ovlivnují a brzo skončíme u debaty magič x fighter. Já hlasuju pro nechat jak je a při hraní se zamyslet nad tím zda to odpovida charakteru, nebo je cilem jen a pouze PB.
hoodedskull- Počet příspěvků : 10
Věk : 45
Den registrace : 27. 10. 10
Re: Štíty a pavézy
Prosím vás, nedávejte slova "dračák" a "realistický" do jednoho postu, i když je rozděluje citace. ;P
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Štíty a pavézy
Já bych udělal
malý štít +1AC +1AB
Velký štít +2AC
Pavéza +5AC -3AB
A pak ať se warrior rozhodne jestli chce jet fightera na ránu ,nebo na AC....
malý štít +1AC +1AB
Velký štít +2AC
Pavéza +5AC -3AB
A pak ať se warrior rozhodne jestli chce jet fightera na ránu ,nebo na AC....
Danny- Počet příspěvků : 54
Den registrace : 11. 10. 08
Re: Štíty a pavézy
Danny napsal:Já bych udělal
malý štít +1AC +1AB
Velký štít +2AC
Pavéza +5AC -3AB
A pak ať se warrior rozhodne jestli chce jet fightera na ránu ,nebo na AC....
A proč u malého štítu to AB +1?
Pipi_CZ- Počet příspěvků : 96
Den registrace : 02. 09. 09
Re: Štíty a pavézy
Protože jsi přece tak rychlý a svižný
Nalk- Počet příspěvků : 218
Den registrace : 21. 02. 10
Re: Štíty a pavézy
To budu víc bez něj.Nalk napsal:Protože jsi přece tak rychlý a svižný
Pipi_CZ- Počet příspěvků : 96
Den registrace : 02. 09. 09
Re: Štíty a pavézy
A co jednoduše nechat malý štít malým štítem, velký pojmenovat na střední štít a pavézu pojmenovat na velký štít a nechat je, jak jsou =)
WooDoo- Počet příspěvků : 212
Věk : 34
Den registrace : 23. 09. 10
Re: Štíty a pavézy
Hm, takže to bylo zbytečné a k ničemu, tak nic.
Pipi_CZ- Počet příspěvků : 96
Den registrace : 02. 09. 09
Re: Štíty a pavézy
Pipi_CZ napsal:Hm, takže to bylo zbytečné a k ničemu, tak nic.
Vytvoř lepší návrh. Podle tohodle topicu fakt nevím co mám udělat a svůj názor si v tomhle nedělám.
Re: Štíty a pavézy
WooDoo napsal:A co jednoduše nechat malý štít malým štítem, velký pojmenovat na střední štít a pavézu pojmenovat na velký štít a nechat je, jak jsou =)
Nejlepší nápad.
Dron- Počet příspěvků : 132
Den registrace : 26. 08. 10
Re: Štíty a pavézy
Tak mě napadlo, že by se dalo ještě udělat, aby pavéza dávala normálně +3 do OČ, -3 do AB, a třeba 10%-20% na ukrítí před útokem. Tak je přece velká a člověk se za ní schová ne? Kdyby dávala třeba těch 20% skrytí, tak jsem klidně pro -5AB.
WooDoo- Počet příspěvků : 212
Věk : 34
Den registrace : 23. 09. 10
Re: Štíty a pavézy
Skrytí je mocná věc..to bych na štít vůbec nedával
EDIT: a přejmenování výjde nastejno, jako to dál neřešit potom co tu Dron udělal elaboraci "NWN pavéza × středověká pavéza"
EDIT: a přejmenování výjde nastejno, jako to dál neřešit potom co tu Dron udělal elaboraci "NWN pavéza × středověká pavéza"
Nalk- Počet příspěvků : 218
Den registrace : 21. 02. 10
Re: Štíty a pavézy
Tak ono kkdyž se vezme, jestli má dávat 5 OČ nebo 3 OČ plus nějaké to skrytí, tak mi v tom nepřijde zas tak velký rozdíl.
EDIT: Měl jsem na mysli že 5OČ a -3 AB, nebo 3 OČ, -5 AB plus skrytí.
EDIT: Měl jsem na mysli že 5OČ a -3 AB, nebo 3 OČ, -5 AB plus skrytí.
Naposledy upravil WooDoo dne Wed Dec 15, 2010 5:05 am, celkově upraveno 2 krát
WooDoo- Počet příspěvků : 212
Věk : 34
Den registrace : 23. 09. 10
Re: Štíty a pavézy
Jo, jo, skrytí je fakt hustý na pavézu. :))
Srubak- Počet příspěvků : 270
Věk : 30
Den registrace : 24. 11. 08
Strana 2 z 2 • 1, 2
Strana 2 z 2
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Sun Feb 17, 2013 5:12 pm pro Gran
» Nemožno se připojit na Sferii (connection timed out)
Sat Feb 02, 2013 6:54 pm pro Novas
» Pád serveru
Fri Jun 08, 2012 1:56 pm pro Gran
» Dotaz
Fri Apr 13, 2012 11:04 pm pro Croden
» Sferie a Hráči (kdy tam jsme)
Tue Feb 28, 2012 11:12 am pro Eraentiel
» Rychlootazník
Thu Feb 23, 2012 12:49 pm pro Pipi_CZ
» Chléb nám vezdejší dej
Tue Feb 21, 2012 8:36 am pro jeronymo
» Teleportace
Wed Feb 08, 2012 8:38 am pro Legition
» Zabil mě vlastní zvířecí společník
Sun Feb 05, 2012 9:20 pm pro Eurius
» Čeho si mohou lidé v poslední době všimnout?
Sun Feb 05, 2012 8:48 am pro Ragmon
» Výdělek
Wed Feb 01, 2012 2:11 pm pro Ragmon
» Problém s první lokace
Tue Jan 31, 2012 2:36 pm pro Srubak
» Povolání
Sun Jan 29, 2012 8:31 am pro Legition
» Nejde vařit medovina
Sun Jan 29, 2012 8:28 am pro Legition
» Oblečení
Fri Jan 27, 2012 12:46 pm pro Sarky
» Novinky a změny
Thu Jan 26, 2012 2:07 pm pro Legition
» Nové zajímavé hry
Tue Jan 24, 2012 12:58 pm pro Croden
» Omluvy
Tue Jan 24, 2012 10:57 am pro Srubak
» Rychlé chybky
Sun Jan 22, 2012 10:50 pm pro Eraentiel
» Jméno
Sat Jan 14, 2012 7:59 pm pro Legition