Hledat
Poslední téma
Craft
+2
Danny
Arash
6 posters
Strana 1 z 2
Strana 1 z 2 • 1, 2
Craft
Jaké crafty byste chtěli, co všechno by měli postavy umět zpracovávat?
Navrhuju systématické rozdělení craftu na 2 pod druhy. Na hlavní craft a pak craft spojený se systémy přímo na SF.
Tou první skupinou - hlavní crafty jsou:
Kovář - vyrábí zbraně
Zbrojíř - vyrábí zbroje a štíty
Krejčí - vyrábí roby, lehké zbroje, a pláště
Švec a rukavičář - vyrábí rukavice, pásky, a boty
Lukař - vyrábí střelné zbraně
Šípař - vyrábí střelivo
Zlatník - vyrábí amulety a prsteny
Léčitel - vyrábí masti, lektvary, obvazy atd...
S hlavníma řemeslama souvisí těžící skilly (tohle nejsou řemesla):
- horník
- dřevorubec
- Koželuh
- Brusič
A pak craftové systémy podporující SF. Zatím bych řekl pro systém jídla a pití:
- pekař
- sládek
- nápojář
- cukrář
- řezník
----------------
Pokud máte jiné nápady, jako třeba co ještě by se mohlo vyrábět prostřednictvím řemesel tak poradte, jinak mě zajímají vaše názory.
Navrhuju systématické rozdělení craftu na 2 pod druhy. Na hlavní craft a pak craft spojený se systémy přímo na SF.
Tou první skupinou - hlavní crafty jsou:
Kovář - vyrábí zbraně
Zbrojíř - vyrábí zbroje a štíty
Krejčí - vyrábí roby, lehké zbroje, a pláště
Švec a rukavičář - vyrábí rukavice, pásky, a boty
Lukař - vyrábí střelné zbraně
Šípař - vyrábí střelivo
Zlatník - vyrábí amulety a prsteny
Léčitel - vyrábí masti, lektvary, obvazy atd...
S hlavníma řemeslama souvisí těžící skilly (tohle nejsou řemesla):
- horník
- dřevorubec
- Koželuh
- Brusič
A pak craftové systémy podporující SF. Zatím bych řekl pro systém jídla a pití:
- pekař
- sládek
- nápojář
- cukrář
- řezník
----------------
Pokud máte jiné nápady, jako třeba co ještě by se mohlo vyrábět prostřednictvím řemesel tak poradte, jinak mě zajímají vaše názory.
Arash- Počet příspěvků : 144
Den registrace : 03. 10. 09
Re: Craft
No není, protože je to jeden z nejobtížněji naprogramovatelných systémů tak je dobré na něj myslet od začátku
Arash- Počet příspěvků : 144
Den registrace : 03. 10. 09
Re: Craft
Mně se líbila Crodenova myšlenka "vezmu různé ingredience, hodím to do truhly, přičtu skill a tradá, mám item"... týkalo se to vaření teda. ;)
Proč je potřeba nějaké rozdělování na 2 druhy? A proč je potřeba to určovat už teď? Není možné prostě až časem přidat "pekař"?
Nehledě na to, že tam nejsou věci, které měl Croden spojené s craftem vaření, a to je třeba rolník a mlynář...
A taky mi přijde, že trochu moc brzo, přecijen, co tomu budeš muset přizpůsobovat? Nic... tak proč to řešit? =)
Proč je potřeba nějaké rozdělování na 2 druhy? A proč je potřeba to určovat už teď? Není možné prostě až časem přidat "pekař"?
Nehledě na to, že tam nejsou věci, které měl Croden spojené s craftem vaření, a to je třeba rolník a mlynář...
A taky mi přijde, že trochu moc brzo, přecijen, co tomu budeš muset přizpůsobovat? Nic... tak proč to řešit? =)
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Craft
Ja bych taky ty crafty nerozdeloval na druhy, proste kdyz jdes zrovna kacet obili tak jses rolnik, pak jdes sekat stromy , tak jses drevorubec, postava dela to co potrebuje. Kdyz chces mit psotavu ktera bude delat zbrane tak se proste sni budes ucit tezit rudu, a zpracovavat ji a pracovat sni, ale nemusi se to jmenovat zrovna kovar.
Ale jinak chapu ze je to slozity system :) a ze cim driv se to resi tim lip. Tim ze se to zacne resit neznamena ze by to v provozu uz melo byt do tydne a ze to tu hned chcem mit.
Ale jinak chapu ze je to slozity system :) a ze cim driv se to resi tim lip. Tim ze se to zacne resit neznamena ze by to v provozu uz melo byt do tydne a ze to tu hned chcem mit.
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Craft
Jinak přesně, je potřeba rozdělovat profese? To je trochu zbytečné, ne? Já bych to rozděloval spíš jako činnosti, resp. jako dovednosti... postava má všechno na 0 a co trénuje, v tom se zlepšuje. Když chceš dělat jen zbrojíře a soustředíš se jen na zbraně, oukej, budeš umět dobře dělat zbraně a tím pádem teda budeš zbrojíř. Když budeš chtít umět trochu kácet stromu, trochu těžit rudu a trochu dělat na poli, tak proč ne, trénuješ tyhle tři věci a je z tebe takovej ten univerzální pracant. =))
Takže to rozdělení bych viděl fakt jen jako seznam dovedností, tj:
těžba rudy a kamene (hornictví)
kácení stromů (dřevorubectví)
práce na poli (rolnictví)
práce ve mlýně (mlynářství)
vaření (kulinářství)
výroba zbraní na blízko (zbrojířství)
výroba luků a kuší (lukařství)
výroba pušek (nevím =P)
výroba zbrojí (plátnéřství)
zlatnictví
ranhojičství
alchymie
atd.
Jedna činnost = jedno číslo (plus třeba něco za vlastnost, zbrojíř musí být silný atd.). =)
EDIT:
Samozřejmě když byste to chtělo vykombit, tak výpočet hodnoty při tvorbě itemu by byl třeba:
schopnost (jak dobrej je ve výrobě luku) = řemeslo (lukařství) + podobné řemeslo/2 (tj. polovina kušařství) + vlastnost (obratnost třeba)
Spočítaná hodnota "schopnost" se pak užije, když se porovnává, jestli uspěl nebo ne. (popř. když to chcete mít fakt vymakané, tak se podle ní může určovat kvalita předmětu)
Snadné jak facka. =)
EDIT2:
A je jasné, že třeba "dřevorubectví" bude o dost míň vykombené než "vaření", protože dřevorubec bude akorát těžit lepší a lepší dřeva, zatímco s vařením souvisí i kombinování surovin a tak, ale pořád není důvod ty _skilly_ pro to potřebné nějak rozlišovat - u obojího stačí mít jednu výchozí hodnotu, která prostě říká, jak dobrej dřevorubec/kuchař postava je. =) To, že tam bude extra "systém vaření", je věc druhá. .)
Takže to rozdělení bych viděl fakt jen jako seznam dovedností, tj:
těžba rudy a kamene (hornictví)
kácení stromů (dřevorubectví)
práce na poli (rolnictví)
práce ve mlýně (mlynářství)
vaření (kulinářství)
výroba zbraní na blízko (zbrojířství)
výroba luků a kuší (lukařství)
výroba pušek (nevím =P)
výroba zbrojí (plátnéřství)
zlatnictví
ranhojičství
alchymie
atd.
Jedna činnost = jedno číslo (plus třeba něco za vlastnost, zbrojíř musí být silný atd.). =)
EDIT:
Samozřejmě když byste to chtělo vykombit, tak výpočet hodnoty při tvorbě itemu by byl třeba:
schopnost (jak dobrej je ve výrobě luku) = řemeslo (lukařství) + podobné řemeslo/2 (tj. polovina kušařství) + vlastnost (obratnost třeba)
Spočítaná hodnota "schopnost" se pak užije, když se porovnává, jestli uspěl nebo ne. (popř. když to chcete mít fakt vymakané, tak se podle ní může určovat kvalita předmětu)
Snadné jak facka. =)
EDIT2:
A je jasné, že třeba "dřevorubectví" bude o dost míň vykombené než "vaření", protože dřevorubec bude akorát těžit lepší a lepší dřeva, zatímco s vařením souvisí i kombinování surovin a tak, ale pořád není důvod ty _skilly_ pro to potřebné nějak rozlišovat - u obojího stačí mít jednu výchozí hodnotu, která prostě říká, jak dobrej dřevorubec/kuchař postava je. =) To, že tam bude extra "systém vaření", je věc druhá. .)
Naposledy upravil Gran dne Sun Feb 14, 2010 12:50 pm, celkově upraveno 1 krát
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Craft
Treba prave kdyz se to rozdeli na kovar, zbrojir atd tak to pak vypada tak ze se celou dobu postava uci delat mece a kdyz uz je zkusena tak pak poprve zacne delat treba sekeru a uz hned zvladne nejlepsi. Ale nejde ten craft rozdelit na tolik X veci a nenapada me nic rozumneho jak to resit. Snad mozna jen ze by se postava skillovala na material s kterym pracuje, coz by bylo predevsim u kovu. Postava ktera by casto napriklad pracovala s zelezem, by byla zrucna v praci se zelezem a vse ze zeleza by zvladala. K vyrobe mece by treba jeste potrebovala nekoho kdo pracuje se drevem.
Takze skilli u postavy by byli na tom jak dobre umi s jakym materialem pracovat.
Takze skilli u postavy by byli na tom jak dobre umi s jakym materialem pracovat.
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Craft
Takhle, stejně budeš mít tolik věcí/profesí. Já jsem jen psal, že mi přijde zbytečné je systémově dělit mezi sebou na nějaké "hlavní" a "velejší" profese.
Tomu, že máš tolik dovedností/povolání se nevyhneš, protože holt máš tolik možností, co dělat... ;)
EDIT: A to s těma materiálama nevím, to ti buď obrovsky naroste ten počet skillů, nebo to bude zvláštní, jakože umím se dřevem a udělám ze dřeva cokoliv, hůl/luk/kuši bez rozdílu? =))
Tomu, že máš tolik dovedností/povolání se nevyhneš, protože holt máš tolik možností, co dělat... ;)
EDIT: A to s těma materiálama nevím, to ti buď obrovsky naroste ten počet skillů, nebo to bude zvláštní, jakože umím se dřevem a udělám ze dřeva cokoliv, hůl/luk/kuši bez rozdílu? =))
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Craft
No jsem myslel jako ze kdyz uni pracovat se drevem tak dokaze vyrobyt vsechno mozne ze dreva
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Craft
To mi právě přijde divné. To jako zvládne luk stejně dobře jako kuši či hůl nebo třeba dřevěný štít nebo truhlu? Nebo když umí se železem, tak zbroj stejně dobře jako zbraň?
I když taky je to možnost...
EDIT: A asi by měl člověk i zjednodušené možnosti (v pozitivním slova smyslu), protože by měl:
zpracování dřeva
zpracování kamene
zpracování železa
zpracování stříbra
zpracování zlata
zpracování (whatever kovu)
zpracování pšenice
zpracování kůže
A k tomu dodatečně vaření (což je fakticky "zpracování jídla").
I když taky je to možnost...
EDIT: A asi by měl člověk i zjednodušené možnosti (v pozitivním slova smyslu), protože by měl:
zpracování dřeva
zpracování kamene
zpracování železa
zpracování stříbra
zpracování zlata
zpracování (whatever kovu)
zpracování pšenice
zpracování kůže
A k tomu dodatečně vaření (což je fakticky "zpracování jídla").
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Craft
No ale melo by byt zvlast tezba, zpracovani, a pracovani stim
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Craft
Tak to ti buď obrovsky narůstá počet dovedností, nebo to máš stejně jako já. ;) (tj. napadaj' mě 2 možnosti, jak to chápat =))
Já tam mám ve svém návrhu taky zvlášť "dřevorubectví" a zvlášť "lukařství", kdy jedno se týká získání dřeva a druhé jeho zpracování.
Já tam mám ve svém návrhu taky zvlášť "dřevorubectví" a zvlášť "lukařství", kdy jedno se týká získání dřeva a druhé jeho zpracování.
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Craft
Hej musíte pořád slovíčkařit, Gran o pár příspěvků výše píše zhruba stejné rozdělení ale místo řemesla tomu říká profese....
Co se týká rozdělení na druhy. To rozdělení se vás hráčů vůbec netýká, týká se to přístupu k tvorbě těch systémů.
Kategorie 1 - to jsou řemesla (profese) které se od začátku udělají a budou neměnné - bude pořád stejně rud, stejně druhů stromů atd...
Kategorie 2 - dynamické krafty s výrobou jídla, budu citovat příklad jako Crodenovi, bude existovat mléko. Po půl roce se nějaká postava rozhodne že bude dělat z mléka šlehačku tak se to do toho systému dodá a bude to fungovat, prostě kategorie 2 se bude stále vyvíjet.
To Gran: Právě že craftu musíš přizpůsobit vše - kompletní rozdělení všech surovin - rostlin kytek a vlastně všech placeablů, proto musí být návrh craftu hotový než se začnou dělat lokace.
To co vy dva píšete tomu se chci vyhnout pokud dáme postavám možnost ted dělat to a pak to. Tak zavislaci co budou 22 hodin denně na pc tak budou za chvíli umět s jednou postavou vše.
Ale to není ten hlavní problém. Tady jde o účel craftu. Účel craftu týmová zábava lidí kteří právě nehrají RP. Váš návrh kdy všichni by se mohli naučit vše ma tu vadu že postavy by mezi sebou neobchodovali. A to je ten největší problém, puppy ty to znáš -hraješ na K2 a víš že všichni mohou těžit vše a tak nikdo s nikým neobchoduje.
Proto můj návrh počítá s tím že postava si bude muset vybrat jedno řemeslo a získá na něj licenci - tzn. jiné nemůže už dělat.
A pak každé řemeslo bude vyžadovat materiál od minimálně dvou zbývajících takže craft bude postavy nutit spolu obchodovat a tím budou vznikat nové situace pro RP hru.
Nyní uvedu jen příklad: (jen příklad znova opakuju)
Kovář - vyrábí zbraně, bude potřebovat násady od šípaře a kůže od koželuha
Platnéř vyrábí zbroje a bude potřebovat od krejčího výztuže zbrojí, a od zlatníka kroužky
Krejčí bude vyrábět roby a zbroje, a ten bude potřebovat od koželuha kůže a od šípaře motouz...
a takhle můžeme pokračovat dále, a celé je to o tom že jeden craft potřebuje ty další takže postavy když něco dělají tak to dělají spolu vzniká týmová hra a vše je ku prospěchu serveru.
Opačně to je nyní na K2, tam jeden druhého nepotřebuje a postavy tam jsou zavřené ve svých domečcích a jen craftí a nic nehrají protože nemají vůbec důvod se stýkat s jinými hráči.
------------------------------------------------------------------------------------
To máme rozdělení, to co řešíte ted už je samotný craft jak bude fungovat a to bych si nechal na později. Ale třeba když bude někdo kovář tak bude celý ten skill se dělit na jednotlivé úrovně a to jak podle obtížnosti jednotlivých zbraní tak také podle obtížnosti materiálu, ale to už je přímo návrh systému. To myslím že budeme řešit pak s Crodenem...., protože navrhnutí něčeho takového už se nedělá přes standartní skripty ale kombinuje se tam MySQL databáze a místama i Letoscript.
Co se týká rozdělení na druhy. To rozdělení se vás hráčů vůbec netýká, týká se to přístupu k tvorbě těch systémů.
Kategorie 1 - to jsou řemesla (profese) které se od začátku udělají a budou neměnné - bude pořád stejně rud, stejně druhů stromů atd...
Kategorie 2 - dynamické krafty s výrobou jídla, budu citovat příklad jako Crodenovi, bude existovat mléko. Po půl roce se nějaká postava rozhodne že bude dělat z mléka šlehačku tak se to do toho systému dodá a bude to fungovat, prostě kategorie 2 se bude stále vyvíjet.
To Gran: Právě že craftu musíš přizpůsobit vše - kompletní rozdělení všech surovin - rostlin kytek a vlastně všech placeablů, proto musí být návrh craftu hotový než se začnou dělat lokace.
To co vy dva píšete tomu se chci vyhnout pokud dáme postavám možnost ted dělat to a pak to. Tak zavislaci co budou 22 hodin denně na pc tak budou za chvíli umět s jednou postavou vše.
Ale to není ten hlavní problém. Tady jde o účel craftu. Účel craftu týmová zábava lidí kteří právě nehrají RP. Váš návrh kdy všichni by se mohli naučit vše ma tu vadu že postavy by mezi sebou neobchodovali. A to je ten největší problém, puppy ty to znáš -hraješ na K2 a víš že všichni mohou těžit vše a tak nikdo s nikým neobchoduje.
Proto můj návrh počítá s tím že postava si bude muset vybrat jedno řemeslo a získá na něj licenci - tzn. jiné nemůže už dělat.
A pak každé řemeslo bude vyžadovat materiál od minimálně dvou zbývajících takže craft bude postavy nutit spolu obchodovat a tím budou vznikat nové situace pro RP hru.
Nyní uvedu jen příklad: (jen příklad znova opakuju)
Kovář - vyrábí zbraně, bude potřebovat násady od šípaře a kůže od koželuha
Platnéř vyrábí zbroje a bude potřebovat od krejčího výztuže zbrojí, a od zlatníka kroužky
Krejčí bude vyrábět roby a zbroje, a ten bude potřebovat od koželuha kůže a od šípaře motouz...
a takhle můžeme pokračovat dále, a celé je to o tom že jeden craft potřebuje ty další takže postavy když něco dělají tak to dělají spolu vzniká týmová hra a vše je ku prospěchu serveru.
Opačně to je nyní na K2, tam jeden druhého nepotřebuje a postavy tam jsou zavřené ve svých domečcích a jen craftí a nic nehrají protože nemají vůbec důvod se stýkat s jinými hráči.
------------------------------------------------------------------------------------
To máme rozdělení, to co řešíte ted už je samotný craft jak bude fungovat a to bych si nechal na později. Ale třeba když bude někdo kovář tak bude celý ten skill se dělit na jednotlivé úrovně a to jak podle obtížnosti jednotlivých zbraní tak také podle obtížnosti materiálu, ale to už je přímo návrh systému. To myslím že budeme řešit pak s Crodenem...., protože navrhnutí něčeho takového už se nedělá přes standartní skripty ale kombinuje se tam MySQL databáze a místama i Letoscript.
Arash- Počet příspěvků : 144
Den registrace : 03. 10. 09
Re: Craft
A ano souhlasím s Granem, získávání materiálu je něco jiného než jeho zpracovávání.
Arash- Počet příspěvků : 144
Den registrace : 03. 10. 09
Re: Craft
No treba u dreva je schopnost jak drevo ziska pokacet, potom jak drevo zvladne z pracovat na pouzitelny material( polotovar) a pote jak se drevem dokaze dobre pracovat a udelat z neho vyrobky. Pricemz treba na lehci vyrobky jako je stul, truhla a tak by stacila zchopnost zpracovani na polotovary treba.
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Craft
Je v pořádku, když bude potřeba spolupracovat, ale nelíbí se mi, že se nemůžu naučit 2 řemesla.
Klidně, ať tam je nějakej postih, že čím víc jsem dobrej v nějakým řemeslu, tím hůř se mi zvedaj ostatní řemesla. Ale když budu závislák, co tu bude 24 hodin, tak ať mám tu možnost umět trochu od každého...
EDIT: Mimochodem, placeably můžeš do lokaček přidat klidně až později, takže vůbec nebude vadit, když se craft začne řešit už za nějakého základního běhu (nebo přinejmenším betatestu) SF.
EDIT2: A ten systém propojení řemesel ti taky někde selže, protože když bude chtít plátnéř udělat kroužkovku, tak nepotřebuje nikoho. Kroužkovku si uděláš i ty doma na koleni, stačí si koupit kroužky (a mimochodem, ty fakt nevyrábí zlatník xD).
Klidně, ať tam je nějakej postih, že čím víc jsem dobrej v nějakým řemeslu, tím hůř se mi zvedaj ostatní řemesla. Ale když budu závislák, co tu bude 24 hodin, tak ať mám tu možnost umět trochu od každého...
EDIT: Mimochodem, placeably můžeš do lokaček přidat klidně až později, takže vůbec nebude vadit, když se craft začne řešit už za nějakého základního běhu (nebo přinejmenším betatestu) SF.
EDIT2: A ten systém propojení řemesel ti taky někde selže, protože když bude chtít plátnéř udělat kroužkovku, tak nepotřebuje nikoho. Kroužkovku si uděláš i ty doma na koleni, stačí si koupit kroužky (a mimochodem, ty fakt nevyrábí zlatník xD).
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Craft
A treba je taky vyresit nejak problem aby se vyrobky nedelali po tisicich. Treba na thalii kde se zabres do dilny a za chvili mas vyrobeno tisice prstenu a ty prodavas npc a vydelavas si tim. Na kandelabrii to je vyresene tak ze tam kupujici npc nejsou :) takze vse co vyrobis zahodis a jen se vtom snazis vice zdokonalovat a pak prodas jen veci ktere od tebe bude chtit jen jine npc akorad jak rikal arash tam kazdy dela craft a vsichni si ve skupinach pro sebe vyroby veci sami zadarmo a obchod tam pak nefunguje
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Craft
To gran: K prvnímu odstavci, to je hodl postih za hratelnost, jakmile bude moci umět více tak se naruší ta rovnováha a bude si vyrábět ty pomůcky (protože ty budou nejjednodušší částí kraftu aby se mohli do tržní ekonomiky zapojit i nováčci) a tím bude mít kováře ale udělá si jen pár bodů v lukaři aby si mohl dělat násady, a tím to je konec.
EDIT 1 : jo to může ale lepší je když přímo tvůrce co je dělá už rozmístuje za běhu.
Edit 2: Tohle byl jen příklad co mě napadlo :) to se musí vymyslet
Tohle ale jsou pravidla které definuješ v craftu.
EDIT 1 : jo to může ale lepší je když přímo tvůrce co je dělá už rozmístuje za běhu.
Edit 2: Tohle byl jen příklad co mě napadlo :) to se musí vymyslet
Tohle ale jsou pravidla které definuješ v craftu.
Arash- Počet příspěvků : 144
Den registrace : 03. 10. 09
Re: Craft
Udelat to treba tak ze vyrobyt nejakou vec trva opravdu dlouho.
Puppy- Počet příspěvků : 728
Věk : 35
Den registrace : 04. 10. 08
Re: Craft
@Puppy: Tak můžeš na každou výrobu hodit únavu a tak, tím to trochu omezíš. =))
@Arash: Ale nenaruší se rovnováha, když tam budeš mít ty postihy a omezení. Mi řekni, kdo je lepší - ten, co umí 1 řemeslo dokonale, nebo ten, kdo umí 2 řemesla napůl? Jen proto, že ten druhej je trošku univerzálnější (ale zas nedělá tak kvalitní výrobky), není důvod hráčům tohle neumožnit.
EDIT: A možná ti to naházet už předtím přijde lepší, ale nevidím problém v tom tam přihodit strom už za běhu. U tohohle vývoje SF se počítalo s tím, že se to bude rozvíjet postupně až za běhu. =) Přičemž při spuštění tam toho fakticky moc nebude (oproti tomu, co tam má nakonec být).
@Arash: Ale nenaruší se rovnováha, když tam budeš mít ty postihy a omezení. Mi řekni, kdo je lepší - ten, co umí 1 řemeslo dokonale, nebo ten, kdo umí 2 řemesla napůl? Jen proto, že ten druhej je trošku univerzálnější (ale zas nedělá tak kvalitní výrobky), není důvod hráčům tohle neumožnit.
EDIT: A možná ti to naházet už předtím přijde lepší, ale nevidím problém v tom tam přihodit strom už za běhu. U tohohle vývoje SF se počítalo s tím, že se to bude rozvíjet postupně až za běhu. =) Přičemž při spuštění tam toho fakticky moc nebude (oproti tomu, co tam má nakonec být).
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Craft
Jo já souhlasím s tou dokonalou výrobou ale finta je v něčem jiném, ten co bude mít 2 řemesla sice nedosáhne na max svého řemesla, ale dosáhne na určitou úroven (pro něj nejvyšší) daleko rychleji než ten co má jen jeden craft a tím ho vlastně zruinuje. Takže bude daleko výhodnější brát více craftů.
Edit: jo, já počítám že se to bude dělat za běhu, ale musí být hotový alespon návrh, protože craft je vlastně ten nejbtížnější systém v modulu.
To Puppy: Na tohle už mám taky řešení, ale to už bych debatu moc rozšiřoval. Pak až se vyřeší tohle tak se připomen.
Edit: jo, já počítám že se to bude dělat za běhu, ale musí být hotový alespon návrh, protože craft je vlastně ten nejbtížnější systém v modulu.
To Puppy: Na tohle už mám taky řešení, ale to už bych debatu moc rozšiřoval. Pak až se vyřeší tohle tak se připomen.
Arash- Počet příspěvků : 144
Den registrace : 03. 10. 09
Re: Craft
"ten, co má 2 řemesla, dosáhne na určitou svoji nejvyšší úroveň rychleji, čímž zruinuje toho s 1 řemeslem"? Co je tohle za nesmysl, bez urážky?
Jak může zruinovat někoho, kdo dělá 2x tak lepší výrobky než on?
EDIT: Nehledě na to, že do té "poloviny řemesla" (pro toho se 2 je to max) dosáhne ten s 1 řemeslem 2x tak rychle, protože ten se 2 řemesly musí trénovat kromě tohodle řemesla ještě jedno. Tj. ve chvíli, kdy jsou oba v polovině, tak jeden se na to vyprdne a jde dělat druhý, zatímco tamten dodělá tamto první. Pokud budou pořádné postihy za dodatečné řemeslo, tak třeba tamten bude v tom svém The Best, zatímco ten druhej se bude teprve doučovat půlku svého 2. řemesla.
Na mě to působí spíš tak, že ten první zruinuje toho druhého a jediná výhoda mít 2 řemesla spočívá v tom, že jsi univerzálnější.
Jak může zruinovat někoho, kdo dělá 2x tak lepší výrobky než on?
EDIT: Nehledě na to, že do té "poloviny řemesla" (pro toho se 2 je to max) dosáhne ten s 1 řemeslem 2x tak rychle, protože ten se 2 řemesly musí trénovat kromě tohodle řemesla ještě jedno. Tj. ve chvíli, kdy jsou oba v polovině, tak jeden se na to vyprdne a jde dělat druhý, zatímco tamten dodělá tamto první. Pokud budou pořádné postihy za dodatečné řemeslo, tak třeba tamten bude v tom svém The Best, zatímco ten druhej se bude teprve doučovat půlku svého 2. řemesla.
Na mě to působí spíš tak, že ten první zruinuje toho druhého a jediná výhoda mít 2 řemesla spočívá v tom, že jsi univerzálnější.
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Craft
Dobrá pojedu konkrétně.
Budu hlavní kovář a jako podporu koželuh.
Začnu s koželuhem udělám si 50 bodů abych mohl kůže na všechny malé zbraně.
Pak už pojedu jen kováře. Sice maximální skill bude 1000 ale já dosáhnu jen na 800. Ale prostě budu skillovat daleko rychleji protože si budu obstarávat ty kůže sám a zatímco druhý kovář je bude muset za peníze kupovat. Takže budu potřebovat daleko méně peněz. A hned ze začátku na prvních lvlech se to projeví a začnu prodávat své zbraně - já už budu prodávat +2, ale druhej jen +1 a za daleko větší cenu protože do toho bude muset promítnout i cenu kůží kterou já mám zadarmo. A takhle já budu stoupat a on bude stát protože kdo by od něj kupoval když já všem nabídnu 1) Levněji a 2) Lepší výrobky.
Musím ještě podrobněji nebo chápeš co myslím?
A nehledej v tom žádné výhybky co by kdyby.... :)
Budu hlavní kovář a jako podporu koželuh.
Začnu s koželuhem udělám si 50 bodů abych mohl kůže na všechny malé zbraně.
Pak už pojedu jen kováře. Sice maximální skill bude 1000 ale já dosáhnu jen na 800. Ale prostě budu skillovat daleko rychleji protože si budu obstarávat ty kůže sám a zatímco druhý kovář je bude muset za peníze kupovat. Takže budu potřebovat daleko méně peněz. A hned ze začátku na prvních lvlech se to projeví a začnu prodávat své zbraně - já už budu prodávat +2, ale druhej jen +1 a za daleko větší cenu protože do toho bude muset promítnout i cenu kůží kterou já mám zadarmo. A takhle já budu stoupat a on bude stát protože kdo by od něj kupoval když já všem nabídnu 1) Levněji a 2) Lepší výrobky.
Musím ještě podrobněji nebo chápeš co myslím?
A nehledej v tom žádné výhybky co by kdyby.... :)
Arash- Počet příspěvků : 144
Den registrace : 03. 10. 09
Re: Craft
Chyba hned na začátku - když jedeme půl na půl, tak máš z 1000 ne 800, ale 500.
(A "kdyby" není výhybka, ale vytvoření modelové situace, na kterou aplikuješ diskutovaný systém, tj. bez toho to nejde (těžko budeš v teorii řešit, jak bude systém fungovat v praxi, když nevytvoříš podle praxe teoretickou situaci).)
Ale ok, řekněme, že chceš mít teda jedno primární a jedno sekundární, ne půl na půl.
Řekněme, že máš 10 "úrovní"/bodů/whatever.
Jeden týpek, kovář A, pojede hezky 1. až 10., protože ho nic jiného nezajímá.
Druhej týpek chce bejt taky kovář (B), ale řekne si, že to udělá vyčůraně, takže začne nejprve koželuhem.
Kovář A se začne učit kovářství, kovář B se začne učit koželužství. Jedou stejně rychle.
Ve chvíli, kdy mají každej to řemeslo na 3. stupni (z 10), rozhodne se Kovář B, že teď je ta pravá chvíle začít kovařinu.
Ve chvíli, kdy se naučí 1. stupeň kovařiny, má Kovář A ne 4. stupeň, ale 5. stupeň, protože Kovář B jede pomaleji, protože má už druhé řemeslo.
Kovář B ale má lepší přísun kůží, takže se zlepší dále trochu rychleji. Má 2. stupeň kovařiny, v koželužství stále 3. Kovář A má už 6. stupeň.
V tuto chvíli týpek B produkuje ve velkém množství levné výrobky (má lepší přísun levnejch kůží (co bys chtěl s koželužstvím 3)), týpek A produkuje v menším množství kvalitní výrobky.
Učíme se dál - B jde s kovařinou na 3. stupeň a má tak koželuha i kováře 3, Kovář A má 7. stupeň.
Kovář B tak vyrábí výrobky 3. stupně úplně libově, protože vše, co vymáčkne z koželuha, uplatní naplno v kováři.
Kovář A se musí trochu shánět po věcech (ale pravděpodobně už spíš po rudě než po kůži), ale vyrábí z nich kvalitní věci 7. stupně, které jsou sakra cennější.
Takhle to jede dál, až má Kovář A 10. stupeň. Na jednu stranu je Kovář B bržděnej druhým řemeslem, ale Kovář A je zas už na vysokejch stupních, které je náročnější získat, takže se to vyrovná a Kovář B taky stoupl o 3. stupně.
Takže:
Kovář A má 10. stupeň, je to mistr oboru a dělá tak brutální věci, že si z toho všichni sednou na zadek. Trvá mu to dýl, potřebuje kvalitní ingredience... ale sežene si je a pak dává drahé a kvalitní zboží.
Kovář B má 6. stupeň kovářství a 3. stupeň koželužství. To znamená, že buď ve velkém produkuje levné výrobky, nebo v malém (stejně jako Kovář A) produkuje lepší výrobky. Jenže "lepší výrobky" kováře B jsou od 5. stupně kovářství, zatímco "lepší výrobek" od Kováře A je na stupni 10.
Takže ano, pokud chceš produkovat hromadu levnejch šmejdů a bejt plně soběstačnej, jseš Kovář B. Ale nevyřadíš Kováře A ze hry, protože až se objeví šlechtic s balíkem peněz, tak nechce 1000 podělanejch mečů, ale 1 ubersupermeč - takže Kovář B má častější zakázky, ale Kovář A má dražší zakázky, tedy jsou na tom přinejmenším stejně.
=)
(A "kdyby" není výhybka, ale vytvoření modelové situace, na kterou aplikuješ diskutovaný systém, tj. bez toho to nejde (těžko budeš v teorii řešit, jak bude systém fungovat v praxi, když nevytvoříš podle praxe teoretickou situaci).)
Ale ok, řekněme, že chceš mít teda jedno primární a jedno sekundární, ne půl na půl.
Řekněme, že máš 10 "úrovní"/bodů/whatever.
Jeden týpek, kovář A, pojede hezky 1. až 10., protože ho nic jiného nezajímá.
Druhej týpek chce bejt taky kovář (B), ale řekne si, že to udělá vyčůraně, takže začne nejprve koželuhem.
Kovář A se začne učit kovářství, kovář B se začne učit koželužství. Jedou stejně rychle.
Ve chvíli, kdy mají každej to řemeslo na 3. stupni (z 10), rozhodne se Kovář B, že teď je ta pravá chvíle začít kovařinu.
Ve chvíli, kdy se naučí 1. stupeň kovařiny, má Kovář A ne 4. stupeň, ale 5. stupeň, protože Kovář B jede pomaleji, protože má už druhé řemeslo.
Kovář B ale má lepší přísun kůží, takže se zlepší dále trochu rychleji. Má 2. stupeň kovařiny, v koželužství stále 3. Kovář A má už 6. stupeň.
V tuto chvíli týpek B produkuje ve velkém množství levné výrobky (má lepší přísun levnejch kůží (co bys chtěl s koželužstvím 3)), týpek A produkuje v menším množství kvalitní výrobky.
Učíme se dál - B jde s kovařinou na 3. stupeň a má tak koželuha i kováře 3, Kovář A má 7. stupeň.
Kovář B tak vyrábí výrobky 3. stupně úplně libově, protože vše, co vymáčkne z koželuha, uplatní naplno v kováři.
Kovář A se musí trochu shánět po věcech (ale pravděpodobně už spíš po rudě než po kůži), ale vyrábí z nich kvalitní věci 7. stupně, které jsou sakra cennější.
Takhle to jede dál, až má Kovář A 10. stupeň. Na jednu stranu je Kovář B bržděnej druhým řemeslem, ale Kovář A je zas už na vysokejch stupních, které je náročnější získat, takže se to vyrovná a Kovář B taky stoupl o 3. stupně.
Takže:
Kovář A má 10. stupeň, je to mistr oboru a dělá tak brutální věci, že si z toho všichni sednou na zadek. Trvá mu to dýl, potřebuje kvalitní ingredience... ale sežene si je a pak dává drahé a kvalitní zboží.
Kovář B má 6. stupeň kovářství a 3. stupeň koželužství. To znamená, že buď ve velkém produkuje levné výrobky, nebo v malém (stejně jako Kovář A) produkuje lepší výrobky. Jenže "lepší výrobky" kováře B jsou od 5. stupně kovářství, zatímco "lepší výrobek" od Kováře A je na stupni 10.
Takže ano, pokud chceš produkovat hromadu levnejch šmejdů a bejt plně soběstačnej, jseš Kovář B. Ale nevyřadíš Kováře A ze hry, protože až se objeví šlechtic s balíkem peněz, tak nechce 1000 podělanejch mečů, ale 1 ubersupermeč - takže Kovář B má častější zakázky, ale Kovář A má dražší zakázky, tedy jsou na tom přinejmenším stejně.
=)
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Re: Craft
Na tomhle příkladě je ale hlavně vidět, že nejde ani tak o systém, ale o míru.
Když řekneš obecně, že můžeš mít 1 na max nebo 2 napůl (tj. 1x 10. stupeň nebo 2x 5. stupeň), tak z tohohle obecně vyplývá, že jsou ty týpci na tom stejně dobře.
Otázka je, jaká čísla tam aplikuješ. Když řekneš, že nemáš postih za učení 2. řemesla, ale že učit se vyšší a vyšší stupně chce čím dál tím víc zkušeností, tak je jasné, že 2x 5. dosáhneš rychleji než 1x 10.
Když pak ale řekneš, že dosáhnout dvou řemesel dává postihy, které se vyrovnání rostoucímu množství zkušeností pro vyšší stupně jak 5., tak jsme zase na začátku - 1x10. rovná se 2x5.
Pak ale řekneš, že ten se dvěma řemeslama má ta správná řemesla, která se vzájemně podporují, takže má rychlejší start, protože má větší přísun potřebnejch věcí.
Naproti tomu ale můžeš říct, že ten postih za 2 řemesla je _větší_. A nebo že stejně jako je nelineární nárůst potřebných zkušeností pro vyšší stupně dovedností, stejně takový nárůst je kvality vyráběných výrobků, tj. prvních pár stupňů z 2x5 získáš rychleji než u 1x10, ale na zbytku tě zase 1x10 dožene (větší příjmy) a srovná to.
Když řekneš obecně, že můžeš mít 1 na max nebo 2 napůl (tj. 1x 10. stupeň nebo 2x 5. stupeň), tak z tohohle obecně vyplývá, že jsou ty týpci na tom stejně dobře.
Otázka je, jaká čísla tam aplikuješ. Když řekneš, že nemáš postih za učení 2. řemesla, ale že učit se vyšší a vyšší stupně chce čím dál tím víc zkušeností, tak je jasné, že 2x 5. dosáhneš rychleji než 1x 10.
Když pak ale řekneš, že dosáhnout dvou řemesel dává postihy, které se vyrovnání rostoucímu množství zkušeností pro vyšší stupně jak 5., tak jsme zase na začátku - 1x10. rovná se 2x5.
Pak ale řekneš, že ten se dvěma řemeslama má ta správná řemesla, která se vzájemně podporují, takže má rychlejší start, protože má větší přísun potřebnejch věcí.
Naproti tomu ale můžeš říct, že ten postih za 2 řemesla je _větší_. A nebo že stejně jako je nelineární nárůst potřebných zkušeností pro vyšší stupně dovedností, stejně takový nárůst je kvality vyráběných výrobků, tj. prvních pár stupňů z 2x5 získáš rychleji než u 1x10, ale na zbytku tě zase 1x10 dožene (větší příjmy) a srovná to.
Gran- Počet příspěvků : 873
Den registrace : 19. 10. 08
Strana 1 z 2 • 1, 2
Strana 1 z 2
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Sun Feb 17, 2013 5:12 pm pro Gran
» Nemožno se připojit na Sferii (connection timed out)
Sat Feb 02, 2013 6:54 pm pro Novas
» Pád serveru
Fri Jun 08, 2012 1:56 pm pro Gran
» Dotaz
Fri Apr 13, 2012 11:04 pm pro Croden
» Sferie a Hráči (kdy tam jsme)
Tue Feb 28, 2012 11:12 am pro Eraentiel
» Rychlootazník
Thu Feb 23, 2012 12:49 pm pro Pipi_CZ
» Chléb nám vezdejší dej
Tue Feb 21, 2012 8:36 am pro jeronymo
» Teleportace
Wed Feb 08, 2012 8:38 am pro Legition
» Zabil mě vlastní zvířecí společník
Sun Feb 05, 2012 9:20 pm pro Eurius
» Čeho si mohou lidé v poslední době všimnout?
Sun Feb 05, 2012 8:48 am pro Ragmon
» Výdělek
Wed Feb 01, 2012 2:11 pm pro Ragmon
» Problém s první lokace
Tue Jan 31, 2012 2:36 pm pro Srubak
» Povolání
Sun Jan 29, 2012 8:31 am pro Legition
» Nejde vařit medovina
Sun Jan 29, 2012 8:28 am pro Legition
» Oblečení
Fri Jan 27, 2012 12:46 pm pro Sarky
» Novinky a změny
Thu Jan 26, 2012 2:07 pm pro Legition
» Nové zajímavé hry
Tue Jan 24, 2012 12:58 pm pro Croden
» Omluvy
Tue Jan 24, 2012 10:57 am pro Srubak
» Rychlé chybky
Sun Jan 22, 2012 10:50 pm pro Eraentiel
» Jméno
Sat Jan 14, 2012 7:59 pm pro Legition